Pregled bibliografske jedinice broj: 819525
Škola kao brižna zajednica-Istraživanje perspektive učenika državnih i waldorfskih škola
Škola kao brižna zajednica-Istraživanje perspektive učenika državnih i waldorfskih škola // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 318-343
CROSBI ID: 819525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola kao brižna zajednica-Istraživanje perspektive učenika državnih i waldorfskih škola
(The school as a caring community: researching the perspectives of pupils of state schools and Waldorf schools)
Autori
Buterin Mičić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa
Urednik/ci
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
318-343
ISBN
978-953-8115-04-2
Ključne riječi
Briga, osjećaj zajedništva, osnovna škola, odnosi, ozračje, učenici, Waldorfska škola
(caring, climate, elementary school, sense of community, social relations, pupils, Waldorf School)
Sažetak
Brojni izazovi i problemi suvremenog doba, kao što su materijalistički i potrošački način života, povećanje nasilja i otuđenosti, izraženost individualizma i prava pojedinca lišenih dimenzije društvene odgovornosti, aktualiziraju zahtjev za osnaživanjem odgojnog djelovanja škole. Unutar rasprava o kvalitetnim školama sve se veća važnost pridaje socijalnom kontekstu s posebnim naglaskom na razumijevanje škole kao mjesta zajedničkog života. Takvo promišljanje svoje utemeljuje pronalazi u neophodnosti zadovoljavanja temeljne ljudske potrebe za pripadanjem i zajedništvom. Doživljaj zajedništva i brige u školi prvenstveno ovisi o kvaliteti međuljudskih odnosa i o nastojanjima da škola bude prepoznatljiva u tom smislu. Riječ je o odnosima koji se utemeljuju na vrijednostima kao što su poštivanje, obzirnost, povjerenje, uvažavanje, uključivanje, brižnost, pravednost, odgovornost…, i koji kao takvi pridonose razvoju pozitivnog socijalnog ozračja u školama. Rezultati istraživanja pokazali su kako doživljaj škole kao brižne zajednice ima brojne pozitivne učinke na socijalni i emocionalni razvoj učenika, njihovo prosocijalno ponašanje, školski uspjeh, akademsku motivaciju i dr. U tom kontekstu, provedeno je istraživanje doživljaja škole kao brižne zajednice iz perspektive učenika državnih i waldorfskih škola. Utvrđeno je da postoje razlike u kvaliteti doživljaja pri čemu učenici waldorfskih škola iznose pozitivnija iskustva u odnosima učenika, nastavnika, roditelja i drugih članova škole (poštivanje, osjetljivost na potrebe drugih, solidarnost, uključivanje, suradnja, potpora, briga, prijateljski odnosi i kolegijalnost). Polazeći od rezultata istraživanja i posebitosti izvođenja nastave i organizacije života u waldorfskoj školi, razmatraju se pretpostavke izgradnje ozračja zajedništva i brige u školi, odnosno stvaranja okruženja u kojem učenici rado borave i koje poticajno djeluje na njihov prosocijalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija