Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 819525

Škola kao brižna zajednica-Istraživanje perspektive učenika državnih i waldorfskih škola


Buterin Mičić, Marija
Škola kao brižna zajednica-Istraživanje perspektive učenika državnih i waldorfskih škola // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 318-343


CROSBI ID: 819525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Škola kao brižna zajednica-Istraživanje perspektive učenika državnih i waldorfskih škola
(The school as a caring community: researching the perspectives of pupils of state schools and Waldorf schools)

Autori
Buterin Mičić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa

Urednik/ci
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
318-343

ISBN
978-953-8115-04-2

Ključne riječi
Briga, osjećaj zajedništva, osnovna škola, odnosi, ozračje, učenici, Waldorfska škola
(caring, climate, elementary school, sense of community, social relations, pupils, Waldorf School)

Sažetak
Brojni izazovi i problemi suvremenog doba, kao što su materijalistički i potrošački način života, povećanje nasilja i otuđenosti, izraženost individualizma i prava pojedinca lišenih dimenzije društvene odgovornosti, aktualiziraju zahtjev za osnaživanjem odgojnog djelovanja škole. Unutar rasprava o kvalitetnim školama sve se veća važnost pridaje socijalnom kontekstu s posebnim naglaskom na razumijevanje škole kao mjesta zajedničkog života. Takvo promišljanje svoje utemeljuje pronalazi u neophodnosti zadovoljavanja temeljne ljudske potrebe za pripadanjem i zajedništvom. Doživljaj zajedništva i brige u školi prvenstveno ovisi o kvaliteti međuljudskih odnosa i o nastojanjima da škola bude prepoznatljiva u tom smislu. Riječ je o odnosima koji se utemeljuju na vrijednostima kao što su poštivanje, obzirnost, povjerenje, uvažavanje, uključivanje, brižnost, pravednost, odgovornost…, i koji kao takvi pridonose razvoju pozitivnog socijalnog ozračja u školama. Rezultati istraživanja pokazali su kako doživljaj škole kao brižne zajednice ima brojne pozitivne učinke na socijalni i emocionalni razvoj učenika, njihovo prosocijalno ponašanje, školski uspjeh, akademsku motivaciju i dr. U tom kontekstu, provedeno je istraživanje doživljaja škole kao brižne zajednice iz perspektive učenika državnih i waldorfskih škola. Utvrđeno je da postoje razlike u kvaliteti doživljaja pri čemu učenici waldorfskih škola iznose pozitivnija iskustva u odnosima učenika, nastavnika, roditelja i drugih članova škole (poštivanje, osjetljivost na potrebe drugih, solidarnost, uključivanje, suradnja, potpora, briga, prijateljski odnosi i kolegijalnost). Polazeći od rezultata istraživanja i posebitosti izvođenja nastave i organizacije života u waldorfskoj školi, razmatraju se pretpostavke izgradnje ozračja zajedništva i brige u školi, odnosno stvaranja okruženja u kojem učenici rado borave i koje poticajno djeluje na njihov prosocijalni razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marija Buterin Mičić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Buterin Mičić, Marija
Škola kao brižna zajednica-Istraživanje perspektive učenika državnih i waldorfskih škola // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 318-343
Buterin Mičić, M. (2016) Škola kao brižna zajednica-Istraživanje perspektive učenika državnih i waldorfskih škola. U: Bilić, V. & Bašić, S. (ur.) Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 318-343.
@inbook{inbook, author = {Buterin Mi\v{c}i\'{c}, Marija}, year = {2016}, pages = {318-343}, keywords = {Briga, osje\'{c}aj zajedni\v{s}tva, osnovna \v{s}kola, odnosi, ozra\v{c}je, u\v{c}enici, Waldorfska \v{s}kola}, isbn = {978-953-8115-04-2}, title = {\v{S}kola kao bri\v{z}na zajednica-Istra\v{z}ivanje perspektive u\v{c}enika dr\v{z}avnih i waldorfskih \v{s}kola}, keyword = {Briga, osje\'{c}aj zajedni\v{s}tva, osnovna \v{s}kola, odnosi, ozra\v{c}je, u\v{c}enici, Waldorfska \v{s}kola}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Buterin Mi\v{c}i\'{c}, Marija}, year = {2016}, pages = {318-343}, keywords = {caring, climate, elementary school, sense of community, social relations, pupils, Waldorf School}, isbn = {978-953-8115-04-2}, title = {The school as a caring community: researching the perspectives of pupils of state schools and Waldorf schools}, keyword = {caring, climate, elementary school, sense of community, social relations, pupils, Waldorf School}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font