Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 819476

Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe


Cujzek, Marina
Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 819476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe
(Board game as a form of cognitive training for older people)

Autori
Cujzek, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
23.09

Godina
2015

Stranica
38

Mentor
Vranić, Andrea

Ključne riječi
kognitivne funkcije; društvene igre; Belot; kognitivni trening
(cognitive functions; bord games; Belot; cognitive training)

Sažetak
Pad kognitivnih funkcija je problem s kojim se suočava velik broj ljudi u starijoj životnoj dobi. Kognitivni trening je jedan od načina na koji se može usporiti pad kognitivnih funkcija. Igranje društvenih igara također može osnažiti kognitivne sposobnosti koje slabe kod starijih ljudi. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti utjecaj usvajanja društvene igre „Belot“ na brzinu obrade informacija, pozornost, radno pamćenje i fluidno rezoniranje. Sudionici (N=31) su podijeljeni u dvije skupine: eksperimentalnu i aktivnu kontrolnu (igrači igre „Čovječe, ne ljuti se“). Kognitivni trening je trajao 6 tjedana, a sudionici su svaki tjedan igrali računalne verzije navedenih igara dva puta po 30 minuta. Rezultati su pokazali napredak eksperimentalne skupine u testu fluidnog rezoniranja i smanjeni broj pogrešaka u testu pozornosti, a također je uočen trend većeg broja točnih odgovora u testu radnog pamćenja. Vrijeme izborne reakcije, broj točnih odgovora u testu pozornosti i broj zadataka s oba točna odgovora u zadatku na testu radnog pamćenja su pokazali značajno poboljšanje između dva mjerenja. Međutim, nije utvrđena razlika između skupina. Rezultati sugeriraju da igranje „Belota“ ima pozitivan učinak na kognitivne funkcije te bi bilo potrebno detaljnije istražiti njen učinak.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Vranić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cujzek, Marina
Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Cujzek, M. (2015) 'Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cujzek, Marina}, year = {2015}, pages = {38}, keywords = {kognitivne funkcije, dru\v{s}tvene igre, Belot, kognitivni trening}, title = {Usvajanje dru\v{s}tvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe}, keyword = {kognitivne funkcije, dru\v{s}tvene igre, Belot, kognitivni trening}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cujzek, Marina}, year = {2015}, pages = {38}, keywords = {cognitive functions, bord games, Belot, cognitive training}, title = {Board game as a form of cognitive training for older people}, keyword = {cognitive functions, bord games, Belot, cognitive training}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font