Pregled bibliografske jedinice broj: 818186
The Application of Fuzzy Logic to customer scoring
The Application of Fuzzy Logic to customer scoring // 16th International Conference on Information and Intelligent Systems – IIS 2005 / Bača, Miroslav (ur.).
Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 295-302 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 818186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
The Application of Fuzzy Logic to customer scoring
Autori
Merkaš, Zvonko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
16th International Conference on Information and Intelligent Systems – IIS 2005
/ Bača, Miroslav - Varaždin : Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2005, 295-302
Skup
16th International Conference on Information and Intelligent Systems – IIS 2005
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 21.09.2005. - 23.09.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Fazi logika ; CRM
(Fuzzy Logic ; CRM)
Sažetak
Korištenje fuzzy logike u procesu implementacije alata za upravljanje odnosima s poslovnim partnerima (Customer Relatioship Managment - CRM) unaprijeđuje korištenje ovakvih sustava odnosno omogućava kvalitetnije razumijevanje ponašanja poslovnih partnera. Kao podloga razvoja strategije odnosa sa klijentima u radu je izvršeno vrednovanje (scoring) partnera pomoću fuzzy ekspertnih sustava. Vrednovanje partnera odnosno definiranje ključnih elemenata za opis partnera započinje definicijom ključnih indikatora. Nakon izvršene verifikacije postojanja definiranih ključnih indikatora, njihovog izvođenja iz podataka transakcijske baze ili pribave iz eksternih izvora izvode se potrebne obrade. Određivanje raspona vrijednosti odnosno definiranje algoritama za dobivanje vrijednosti varijabli predstavlja osnovu za izrada jedinstvene tablice sa vrijednostima ključnih identifikatora. Izrađeni prototip raspona varijabli koristi se u izradi modela s pravilima i interakcijama između pravila. Rezultati testiranja prototipa razvijenog modela na testnim podacima uvod su u provođenje pravog vrednovanja na realnim pretprocesiranim podacima. Dobiveni rezultati ugrađuju se i koriste sa alatom za upravljanje odnosa s poslovnim partnerima, sukladno razrađenoj strategiji odnosa sa klijentima ovisno o postignutoj vrijednosti. Rezultati proizašli iz modela koriste se kao ulazni parametri za predviđanje vjerojatnosti kupovine određene robe ili usluge prema prethodno definiranim tipovima korisnika. Iako je primjena metoda u poslovanju vrlo česta, primjena u području znanstvenog istraživanja poslovanja i menadžmenta je prilično rijetka. U ovom radu autori prikazuju mogućnosti ovakve primjene metodologije u sklopu šireg istraživanja stupnjeva zrelosti primjene u tvrtkama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Sveučilište Libertas
Profili:
Zvonko Merkaš
(autor)