Pregled bibliografske jedinice broj: 818151
Psihometrijska obilježja hrvatskog oblika Upitnika kognitivne emocionalne regulacije – skraćena forma.
Psihometrijska obilježja hrvatskog oblika Upitnika kognitivne emocionalne regulacije – skraćena forma. // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 163-163 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 818151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihometrijska obilježja hrvatskog oblika
Upitnika kognitivne emocionalne regulacije –
skraćena forma.
(Psychometric properties of the Croatian version
of Cognitive Emotion Regulation Questionnaire -
Short form)
Autori
Mišetić, Irena ; Bubić, Andreja ; Vrvilo Vujnovac, Ivana ; Antičević, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja
/ Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2016, 163-163
ISBN
978-953-331-102-9
Skup
XX. Dani psihologije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kognitivna emocionalna regulacija ; kognitivno suočavanje ; Upitnik kognitivne emocionalne regulacije
(cognitive emotional regulation ; cognitive appraisal ; Cognitive Emotion Regulation Questionnaire)
Sažetak
Kognitivna emocionalna regulacija odnosi se na svjesne, kognitivne načine upravljanja emocionalno pobuđujućim informacijama i može se promatrati kao dio šireg koncepta emocionalne regulacije koju Gross (1998) definira kao procese pomoću kojih pojedinci utječu na to koje će emocije doživjeti, kada će ih doživjeti i kako će ih izraziti. Koncept svjesne, kognitivne emocionalne regulacije usko je povezan s konceptom kognitivnog suočavanja. Obje perspektive prihvaćaju dimenzije problemu usmjerenog suočavanja i emocijama usmjerenog suočavanja, koje uključuju mješavinu kognitivnih i bihevioralnih strategija, ali se teorija kognitivne emocionalne regulacije temelji na pretpostavci da se mišljenje i djelovanje odnose na različite procese. Zato je važno promatrati kognitivne strategije na konceptualno čišći način, odvojeno od bihevioralnih strategija (Garnefski i sur., 2001 ; Garnefski, van den Kommer i sur., 2002), što može pridonijeti novim spoznajama o tome kako kognitivni procesi reguliraju emocije i kako to može utjecati na smjer emocionalnog razvoja. U tu svrhu konstruiran je Upitnik kognitivne emocionalne regulacije (CERQ ; Cognitive Emotion Regulation Questionnaire ; Garnefski i sur., 2001 ; Garnefski i Kraaij, 2006a), čije se čestice odnose na ono što mislimo, a ne ono što činimo nakon iskustva prijetećeg ili stresnog životnog događaja. Upitnik se sastoji od devet različitih subskala koje uključuju: okrivljavanje sebe, okrivljavanje drugih, ruminaciju, katastrofiziranje, stavljanje u perspektivu, usmjeravanje na pozitivno, pozitivnu ponovnu procjenu, prihvaćanje i usmjeravanje na planiranje. Razvoj CERQ-a omogućio je opsežna, integrativna istraživanja o odnosu između strategija kognitivne emocionalne regulacije i mentalnog zdravlja te se vrlo često koristi kao trijažno sredstvo u kliničkom radu i kao pomoć pri planiranju intervencija u uvjetima psihoterapije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel zdravstvenih studija