Pregled bibliografske jedinice broj: 817766
Dubrovačko razdoblje Josipa Lalića
Dubrovačko razdoblje Josipa Lalića // Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, LVIII (2015), 147-159 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 817766 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dubrovačko razdoblje Josipa Lalića
(Josip Lalić's Dubrovnik period)
Autori
Vojvoda, Rozana ; Žaja Vrbica, Sanja
Izvornik
Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti (0553-6707) LVIII
(2015);
147-159
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Josip Lalić; Dubrovnik početkom 20. stoljeća; impresionizam; pejzaž; etnografska motivika; Alegorija milosrđa; Božji grob
(Josip Lalić; Dubrovnik in early 20th century; Impressionism; landscape; etnographic motifs; Allegory of Charity; Holy Sepulchre)
Sažetak
U članku se utvrđuju karakteristike dubrovačkog stvaralaštva Josipa Lalića (1867.-1953.), splitskog slikara školovanog u Veneciji, koji se stilski vezuje za akademizam, plenerizam i impresionizam. Na osnovu podataka iz tiska i drugih izvora, analizira se njegova izlagačka aktivnost tijekom tog perioda, te se donose nova saznanja o njegovim javnim narudžbama u kojima značajno mjesto zauzima Alegorija milosrđa iznad bočnog ulaza u Knežev dvor, koja je zamijenila stariju baroknu sliku. Posebna pažnja posvećena je djelima etnografske motivike, osobito gradskim žanr scenama gdje evidentira nekadašnji živopisni život unutar zidina Dubrovnika. U njima se mogu prepoznati i prikloni orijentalizmu, ali i odjeci popularizacije dokumentarnog bilježenja narodnih nošnji crtežima i akvarelima koje se intenzivira u našim krajevima početkom dvadesetog stoljeća. Najviše umjetničke dosege u dubrovačkom periodu, Josip Lalić postiže intimno intoniranim i melankoličnim pejzažima i vedutama, u kojima se najviše približava impresionističkim načelima. To se očituje u smjelom presijecanju motiva marginama, dijagonalnim prodorima u drugi plan slike, komplementarno obojenim sjenama, svijetloj paleti i vraćanju istom motivu u različitim godišnjim dobima ili različitim dobima dana. Pažnja se posvećuje i slikarevim majstorski izvedenim akvarelima, u kojima uspijeva reduciranim sredstvima prenijeti atmosferu i karakteristike motiva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku