Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 817752

Povezanost vršnjačkog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika


Juka, Ivana
Povezanost vršnjačkog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 817752 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost vršnjačkog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika
(Correlation between the peer violence and the socio-emocional adjustment of students)

Autori
Juka, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
24.05

Godina
2016

Stranica
35

Mentor
Velki, Tena

Ključne riječi
vršnjačko zlostavljanje i viktimizacija; socio-emocionalna prilagodba; osnovnoškolska dob; učenici
(peer bullying and victimization; socio-emotional adjustment; primary school age; students)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti postoji li povezanost između vršnjačkog zlostavljanja i viktimizacije sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika. Za razliku od prijašnjih istraživanja koja su se bavila istraživanjem vršnjačkoga nasilja u ovome je istraživanju mjereno vršnjačko zlostavljanje jer je uzet u obzir odnos moći nasilnika i žrtve te namjera počinjenog nasilnog ponašanja. Socio-emocionalna prilagodba mjerena je petorima varijablama: broj prijatelja, vršnjačka prihvaćenost, emocionalna kompetencija, socijalna i emocionalna samoefikasnost. U istraživanju je sudjelovalo 469 učenika od petog do osmog razreda iz četiri osnovne škole (40, 3% dječaka, 57, 1% djevojčica, 2, 6% nije se izjasnilo za spol). Dobni se raspon učenika kreće od 10 do 15 godina s prosječnom dobi od 12, 49 godina (SD=1, 81). Učenici su u istraživanju popunjavali Upitnik o vršnjačkom zlostavljanju (UVZ ; Velki, 2015), Upitnik emocionalne kompetencije (UEK-15 ; Takšić, 1998), Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ-C ; Sorić, Vulić-Prtorić, 2006). Rezultati su istraživanja pokazali statistički značajnu pozitivnu povezanost broja prijatelja učenika s tradicionalnim, elektroničkim, ekonomskim i seksualnim zlostavljanjem, statistički negativnu povezanost emocionalne samoefikasnosti s tradicionalnim, tjelesnim, verbalnim i relacijskim zlostavljanjem, statistički negativnu povezanost emocionalne kompetencije sa svim oblicima zlostavljanja, dok povezanost između svih ostalih varijabli ne postoji. Statistički je značajna negativna povezanost broja prijatelja i relacijske viktimizacije, vršnjačke prihvaćenosti i socijalne samoefikasnosti sa svim oblicima viktimizacije izuzev seksualne, te emocionalne samoefikasnosti i kompetencije sa svim oblicima viktimizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Juka, Ivana
Povezanost vršnjačkog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Juka, I. (2016) 'Povezanost vršnjačkog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom učenika', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Juka, Ivana}, year = {2016}, pages = {35}, keywords = {vr\v{s}nja\v{c}ko zlostavljanje i viktimizacija, socio-emocionalna prilagodba, osnovno\v{s}kolska dob, u\v{c}enici}, title = {Povezanost vr\v{s}nja\v{c}kog zlostavljanja sa socio- emocionalnom prilagodbom u\v{c}enika}, keyword = {vr\v{s}nja\v{c}ko zlostavljanje i viktimizacija, socio-emocionalna prilagodba, osnovno\v{s}kolska dob, u\v{c}enici}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Juka, Ivana}, year = {2016}, pages = {35}, keywords = {peer bullying and victimization, socio-emotional adjustment, primary school age, students}, title = {Correlation between the peer violence and the socio-emocional adjustment of students}, keyword = {peer bullying and victimization, socio-emotional adjustment, primary school age, students}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font