Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 817748

Vjeroučitelji i izazovi hrvatskoga suvremenog društva i hrvatske suvremene škole


Šimunović, Josip
Vjeroučitelji i izazovi hrvatskoga suvremenog društva i hrvatske suvremene škole // Crkva u svijetu : CUS, 47 (2012), 1; 83-105 (podatak o recenziji nije dostupan, stručni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 817748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vjeroučitelji i izazovi hrvatskoga suvremenog društva i hrvatske suvremene škole
(Catechists and Challenges of Croatian Contemporary Society and Croatian Contemporary School)

Autori
Šimunović, Josip

Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 47 (2012), 1; 83-105

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, stručni članak, znanstveni

Ključne riječi
vjeroučiteljice; vjeroučitelji; suvremeno hrvatsko društvo; suvremena hrvatska škola; kognitivni stres; odgoj; metodičko-didaktička osposobljenost; pastoral škole
(men catechists; women catechists; contemporary Croatian society; contemporary Croatian school; cognitive stress; upbringing; methodical-didactical competence; school pastoral)

Sažetak
Tijekom posljednjih dvadeset godina, od početka ponovnoga suživota katoličkoga vjeronauka s ostalim školskim predmetima u hrvatskoj školskoj odgojno-obrazovnoj stvarnosti pa do danas, ističe se da vjeroučiteljice i vjeroučitelji trebaju biti vjernici, svjedoci, stručnjaci, proroci, odgojitelji i učitelji. Ti postulati vrijede za sva vremena unatoč tome što svako vrijeme donosi svoje obilježenosti i svoje specifične situacije. Tema članka usmjerava nas da razmislimo o vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima i izazovima koje pred njih stavlja hrvatsko suvremeno društvo i hrvatska suvremena škola. Prvo poglavlje članka donosi razmišljanje o vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima i izazovima hrvatskoga suvremenog društva. Vjeroučiteljice i vjeroučitelji kao integralni dio Crkve, ali i društva, u svom radu kao poslanici Crkve i djelatnici države imaju svakodnevno mogućnost i poslanje povezivati Crkvu, njezino učenje i djelovanje s društvenom pluralnom stvarnošću koje je očito i u školskom odgojnoobrazovnom sustavu. U tome nalazimo trajan izazov koji suvremeno hrvatsko društvo stavlja pred vjeroučiteljice i vjeroučitelje, a on je da njihov profesionalni i duhovno-vjernički identitet mora biti kontekstualiziran u društvenoj suvremenoj stvarnosti. Sukladno tome, vjeroučiteljice i vjeroučitelji imaju složenu zadaću integracije vjere u suvremenu hrvatsku društvenu stvarnost te integraciju suvremene hrvatske društvene stvarnosti u vlastitu vjeru i vjeru učenica i učenika. Da to mogu, potrebno je nadvladati i kognitivni stres. Drugo poglavlje promatra vjeroučiteljice i vjeroučitelje pred izazovima suvremene hrvatske škole. Hrvatski školski odgojnoobrazovni sustav u sastavu cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava Republike Hrvatske, nalazi se na početku složenog i dugotrajnog procesa stvaranja suvremene hrvatske škole provodeći strategiju Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje. Katolički vjeronauk dio je hrvatskoga školskog odgojno-obrazovnog sustava. Zahvaćen promjenama provedbe strategije spomenutog Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje i svih pratećih zakonskih akata, želi odgovoriti na izazove i zadaće škole i naslovnika, vodeći pritom računa o aktualnim, političkim, društveno-kulturnim, crkvenim, odgojno-obrazovnim i religijskim promjenama u demokratskom i pluralističkom društvu. Kao takav, katolički se vjeronauk u osnovnim i srednjim školama ne može promatrati bez onih koji najviše sudjeluju u konkretnom odvijanju vjeronaučne nastave, a to su vjeroučiteljice i vjeroučitelji te učenice i učenici. Uz brigu za svakodnevno kvalitetno ostvarivanje vjeronaučne nastave na svim razinama, vjeroučiteljice i vjeroučitelji nalaze se i pred izazovima suvremene škole. Pretresaju se tri izazova koji se nameću pred vjeroučiteljice i vjeroučitelje u sustvaranju suvremene hrvatske škole: afirmacija odgojnog elementa u školi, metodičkodidaktička osposobljenost i pastoral škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Teologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josip Šimunović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimunović, Josip
Vjeroučitelji i izazovi hrvatskoga suvremenog društva i hrvatske suvremene škole // Crkva u svijetu : CUS, 47 (2012), 1; 83-105 (podatak o recenziji nije dostupan, stručni članak, znanstveni)
Šimunović, J. (2012) Vjeroučitelji i izazovi hrvatskoga suvremenog društva i hrvatske suvremene škole. Crkva u svijetu : CUS, 47 (1), 83-105.
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Josip}, year = {2012}, pages = {83-105}, keywords = {vjerou\v{c}iteljice, vjerou\v{c}itelji, suvremeno hrvatsko dru\v{s}tvo, suvremena hrvatska \v{s}kola, kognitivni stres, odgoj, metodi\v{c}ko-didakti\v{c}ka osposobljenost, pastoral \v{s}kole}, journal = {Crkva u svijetu : CUS}, volume = {47}, number = {1}, issn = {0352-4000}, title = {Vjerou\v{c}itelji i izazovi hrvatskoga suvremenog dru\v{s}tva i hrvatske suvremene \v{s}kole}, keyword = {vjerou\v{c}iteljice, vjerou\v{c}itelji, suvremeno hrvatsko dru\v{s}tvo, suvremena hrvatska \v{s}kola, kognitivni stres, odgoj, metodi\v{c}ko-didakti\v{c}ka osposobljenost, pastoral \v{s}kole} }
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Josip}, year = {2012}, pages = {83-105}, keywords = {men catechists, women catechists, contemporary Croatian society, contemporary Croatian school, cognitive stress, upbringing, methodical-didactical competence, school pastoral}, journal = {Crkva u svijetu : CUS}, volume = {47}, number = {1}, issn = {0352-4000}, title = {Catechists and Challenges of Croatian Contemporary Society and Croatian Contemporary School}, keyword = {men catechists, women catechists, contemporary Croatian society, contemporary Croatian school, cognitive stress, upbringing, methodical-didactical competence, school pastoral} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font