Pregled bibliografske jedinice broj: 817693
Vanjski kontekst organizacije
Vanjski kontekst organizacije // Mašinstvo, 12 (2015), 1-2; 3-11 (podatak o recenziji nije dostupan, conference paper, znanstveni)
CROSBI ID: 817693 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vanjski kontekst organizacije
(External Context of the Organization)
Autori
Drljača, Miroslav
Izvornik
Mašinstvo (1512-5173) 12
(2015), 1-2;
3-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, conference paper, znanstveni
Ključne riječi
sustav kvalitete; vanjski kontekst organizacije; upravljanje rizicima
(quality system; external context of the organization; risk management)
Sažetak
Sažetak: Kad se govori o reviziji norme ISO 9001:2015 nabraja se desetak promjena u odnosu na normu ISO 9001:2008. Neke od predviđenih promjena terminološkog su karaktera. Predviđene su i suštinske promjene: 1) u strukturi uvažavajući SL aneks, 2) razumijevanje organizacije i njenog konteksta, 3) potpune procesne orijentacije u upravljanju organizacijom i 4) uvođenje zahtjeva za upravljanja rizicima. U radu autor, primjenom metoda znanstvene spoznaje, donosi rezultate istraživanja „vanjskog konteksta organizacije“. Razumijevanje ovog fenomena zahtijeva filozofski pristup upravljanju kvalitetom i razumijevanje praktičnog funkcioniranja organizacije. Radi se o važnom zahtjevu revizije norme jer pozicionira organizaciju na lokalnom, regionalnom i globalnom tržištu. Abstract: When talking about the revision of norm ISO 9001:2015 usually lists the ten important changes in comparison with the norm ISO 9001:2008. Some of the provided changes has only terminology character. Some of provided changes have essential character, such as: 1) structural changes respecting SL annex, 2) understanding the organization and its context and 3) total process orientation in organizational management and 4) introduction of requirement for risk management. In this paper author on systematic way, using scientific methods of cognition, presents results of the research “external context of the organization” as a phenomenon. Understanding of this phenomenon requires philosophical approach to the quality management and understanding pragmatic functionality of the organization. It is about important requirement of the revision of this norm because it position the organization as an entity on local, regional and global market.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Izdavač: University of Zenica Faculty of Mechanical Engineering, Zenica, Bosnia and Herzegovina, Urednik: Safet Brdarević Rad je na hrvatskom jeziku objavljen i u: Proceedings of 9th Research/Expert Conference With International Participation, Quality 2015, Neum, Bosnia and Herzetovina, 2015, p. 1-6 i izlaganje održano kao Pozvano predavanje
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- WorldCat