Pregled bibliografske jedinice broj: 817677
Nastavne strategije učitelja u poučavanju učenika sa specifičnim teškoćama učenja
Nastavne strategije učitelja u poučavanju učenika sa specifičnim teškoćama učenja // Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didakticki izazove II – Je li novo staro? : Knjiga sažetaka
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 54-56 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 817677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavne strategije učitelja u poučavanju učenika sa specifičnim teškoćama učenja
(Teachers' Strategies in Teaching Students with Specific Learning Disabilities)
Autori
Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja ; Puljar, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didakticki izazove II – Je li novo staro? : Knjiga sažetaka
/ - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 54-56
Skup
Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didakticki izazove II – Je li novo staro?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
individualizacija ; inkluzivno obrazovanje ; specifične teškoće učenja ; nastavne strategije
(inclusive education ; individualization ; specific learning disabilities ; teaching strategies)
Sažetak
Učenici sa specifičnim teškoćama učenja (STU), usprkos dobrim kognitivnim sposobnostima, iskazuju značajne teškoće u temeljnim obrazovnim vještinama pa je neophodno modificirati uobičajene načine poučavanja. Cilj rada bio je utvrditi učestalost korištenja pojedinih nastavnih strategija i postupaka učitelja u poučavanju ovih učenika te utvrditi postoje li među njima razlike u odnosu na neke sociodemografske varijable. U istraživanju je sudjelovalo 109 osnovnoškolskih učitelja iz dvanaest županija u Republici Hrvatskoj. Korištena je prilagođena inačica upitnika „Strategije poučavanja učenika sa specifičnim teškoćama učenja“ (engl. Teaching Strategies for Students with Learning Difficulties) autora Yuen, Westwood i Wong (2004). Dobivena je dvofaktorska struktura, s koeficijentima pouzdanosti Cronbachov alfa 0.72 – 0.84. Učitelji od ponuđenih strategija najčešće osiguravaju učenicima sa STU-om dodatno vrijeme za pisane radove, pružaju im više neposredne pomoći te potiču druge učenike na pomoć. Učitelji razredne nastave, učitelji koji imaju više od pet godina radnog staža, učitelji koji su tijekom inicijalnog obrazovanja slušali kolegij o poučavanju učenika s posebnim potrebama te oni koji imaju volontersko iskustvo u radu s njima češće primjenjuju odgovarajuće didaktičke postupke u radu s učenicima sa STU-om. U primjeni navedenih strategija aktivniji su i učitelji koji imaju sposobnost sami prepoznati navedene teškoće te koji pri ocjenjivanju učenika sa STU-om primjenjuju drukčije kriterije. Rezultati jednoznačno ukazuju na važnost educiranosti učitelja za rad s učenicima sa STU-om primjenom individualiziranih postupaka kako bi učenik sa STU-om u najvećoj mjeri razvio svoje potencijale. Također, učiteljima je potrebno osigurati sustavnu podršku stručnog suradnika logopeda u prepoznavanju i radu s ovim učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci