Pregled bibliografske jedinice broj: 817575
Manipulacija u medijskom diskursu: kritička analiza diskursa naslova najposjećenijih hrvatskih online medija o hrvatskoj predsjednici Kolindi Grabar-Kitarović
Manipulacija u medijskom diskursu: kritička analiza diskursa naslova najposjećenijih hrvatskih online medija o hrvatskoj predsjednici Kolindi Grabar-Kitarović // Mediji i javni interes / Car, Viktorija ; Matović, Marijana ; Turčilo, Lejla (ur.).
Zagreb: Zaklada Hanns Seidel ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 145-165
CROSBI ID: 817575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Manipulacija u medijskom diskursu: kritička
analiza diskursa naslova najposjećenijih
hrvatskih online medija o hrvatskoj
predsjednici Kolindi Grabar-Kitarović
(Manipulation in media discourse: critical
discourse analysis of the headlines on Croatian
President Kolinda Grabar-Kitarović published in
the most viewed Croatian news websites)
Autori
Vrtič, Ivana ; Car, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Mediji i javni interes
Urednik/ci
Car, Viktorija ; Matović, Marijana ; Turčilo, Lejla
Izdavač
Zaklada Hanns Seidel ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
145-165
ISBN
978-953-95835-4-3
Ključne riječi
kritička analiza diskursa ; medijski diskurs ; online mediji ; naslovi ; Hrvatska
(critical discourse analysis ; media discourse ; news websites ; headlines ; Croatia)
Sažetak
U radu istražujemo naslove najposjećenijih hrvatskih online medija (24sata.hr, Jutarnji.hr, Vecernji.hr, Dnevnik.hr i Net.hr) koji se odnose na hrvatsku predsjednicu Kolindu Grabar-Kitarović tijekom prvog mjeseca njezina predsjedničkog mandata (od 19. veljače do 19. ožujka 2015.). Koristeći se kritičkom analizom diskursa, analizirale smo jezik naslova te smo nastojale odgovoriti na pitanja kakav jezični izbor čine autori naslova i koje su moguće posljedice takva izbora. Posebno smo se usredotočile na različite načine imenovanja predsjednice Grabar-Kitarović u naslovima, što se pokazalo kao jedan od indikatora uređivačke politike pojedinoga medija. Usredotočile smo se i na intertekstualnu analizu naslova, gdje istražujemo koji elementi drugih tekstova ulaze u naslove, te na analizu tema koje se ističu, odnosno na analizu tema koje se potiskuju u promatranom diskursu. Pritom nastojimo razotkriti služe li se autori naslova manipulacijom, potvrđuju li ili osporavaju odnose moći i dominacije u društvu te sudjeluju li u izgradnji ili u rušenju tih odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb