Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 817491

Povijesni pregled ideje istraživačkog pristupa nastavi


Perković Krijan, Ivana
Povijesni pregled ideje istraživačkog pristupa nastavi // Didaktički izazovi II: Je li novo staro? Knjiga sažetaka
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 79-80 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 817491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povijesni pregled ideje istraživačkog pristupa nastavi
(Historical Review of Inquiry Approach to Teaching)

Autori
Perković Krijan, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Didaktički izazovi II: Je li novo staro? Knjiga sažetaka / - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 79-80

Skup
Didaktički izazovi II: Je li novo staro?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
istraživačka nastava; istraživačko učenje; nastava prirodoslovlja; znanstvena pismenost; Herbert Spencer; John Dewey
(inquiry teaching; inquiry learning; teaching science; scientific literacy; Herbert Spencer; John Dewey)

Sažetak
Ideja da učenici nastavne sadržaje uče putem vlastitih istraživanja nije nova i ima svoju dugu povijest. Cilj je ovog rada dati pregled značajnijih osoba koje su se tijekom povijesti zalagale za ideju istraživačkog pristupa učenju i poučavanju, kao i prikazati društvene događaje koji su utjecali na stvaranje potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi. Krajem 19. stoljeća sadržaji prirodoslovlja su uvršteni kao zaseban nastavni predmet te tada ujedno počinju i rasprave o njihovom načinu poučavanja. Pojedini znanstvenici toga vremena zalagali su se za iskustveno učenje putem eksperimentiranja i rada u laboratorijima. Početkom 20. stoljeća američki filozof i psiholog John Dewey zalagao se za istraživačko učenje te je ohrabrivao učitelje da koriste istraživanje kao nastavnu strategiju. Znanstveni i tehnološki razvoj koji se dogodio tijekom 20. stoljeća djelovao je na stvaranje društvene potrebe za razvojem znanstvene pismenosti kod učenika. Tijekom povijesti zahtjevi za istraživačkim pristupom učenju i poučavanju uglavnom su dolazili od prirodoslovaca stoga ovaj pristup ima dugu tradiciju u prirodoslovnoj skupini predmeta.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Perković Krijan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Perković Krijan, Ivana
Povijesni pregled ideje istraživačkog pristupa nastavi // Didaktički izazovi II: Je li novo staro? Knjiga sažetaka
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 79-80 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Perković Krijan, I. (2016) Povijesni pregled ideje istraživačkog pristupa nastavi. U: Didaktički izazovi II: Je li novo staro? Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Perkovi\'{c} Krijan, Ivana}, year = {2016}, pages = {79-80}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, nastava prirodoslovlja, znanstvena pismenost, Herbert Spencer, John Dewey}, title = {Povijesni pregled ideje istra\v{z}iva\v{c}kog pristupa nastavi}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, nastava prirodoslovlja, znanstvena pismenost, Herbert Spencer, John Dewey}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Perkovi\'{c} Krijan, Ivana}, year = {2016}, pages = {79-80}, keywords = {inquiry teaching, inquiry learning, teaching science, scientific literacy, Herbert Spencer, John Dewey}, title = {Historical Review of Inquiry Approach to Teaching}, keyword = {inquiry teaching, inquiry learning, teaching science, scientific literacy, Herbert Spencer, John Dewey}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font