Pregled bibliografske jedinice broj: 817491
Povijesni pregled ideje istraživačkog pristupa nastavi
Povijesni pregled ideje istraživačkog pristupa nastavi // Didaktički izazovi II: Je li novo staro? Knjiga sažetaka
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 79-80 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 817491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni pregled ideje istraživačkog pristupa nastavi
(Historical Review of Inquiry Approach to Teaching)
Autori
Perković Krijan, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Didaktički izazovi II: Je li novo staro? Knjiga sažetaka
/ - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 79-80
Skup
Didaktički izazovi II: Je li novo staro?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
istraživačka nastava; istraživačko učenje; nastava prirodoslovlja; znanstvena pismenost; Herbert Spencer; John Dewey
(inquiry teaching; inquiry learning; teaching science; scientific literacy; Herbert Spencer; John Dewey)
Sažetak
Ideja da učenici nastavne sadržaje uče putem vlastitih istraživanja nije nova i ima svoju dugu povijest. Cilj je ovog rada dati pregled značajnijih osoba koje su se tijekom povijesti zalagale za ideju istraživačkog pristupa učenju i poučavanju, kao i prikazati društvene događaje koji su utjecali na stvaranje potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi. Krajem 19. stoljeća sadržaji prirodoslovlja su uvršteni kao zaseban nastavni predmet te tada ujedno počinju i rasprave o njihovom načinu poučavanja. Pojedini znanstvenici toga vremena zalagali su se za iskustveno učenje putem eksperimentiranja i rada u laboratorijima. Početkom 20. stoljeća američki filozof i psiholog John Dewey zalagao se za istraživačko učenje te je ohrabrivao učitelje da koriste istraživanje kao nastavnu strategiju. Znanstveni i tehnološki razvoj koji se dogodio tijekom 20. stoljeća djelovao je na stvaranje društvene potrebe za razvojem znanstvene pismenosti kod učenika. Tijekom povijesti zahtjevi za istraživačkim pristupom učenju i poučavanju uglavnom su dolazili od prirodoslovaca stoga ovaj pristup ima dugu tradiciju u prirodoslovnoj skupini predmeta.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivana Perković Krijan
(autor)