Pregled bibliografske jedinice broj: 817439
The Movement of Embodied Thought: The Representational Game of the Stage Zero of Signification in Jérôme Bel
The Movement of Embodied Thought: The Representational Game of the Stage Zero of Signification in Jérôme Bel // Performance research, 13 (2008), 1; 35-41 doi:10.1080/13528160802465508 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 817439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
The Movement of Embodied Thought: The Representational Game of the Stage Zero of Signification in Jérôme Bel
Autori
Bauer, Una
Izvornik
Performance research (1352-8165) 13
(2008), 1;
35-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
performance ; signification ; neutrality
Sažetak
Polazeći od Barthesove definicije neutralnosti kao strukturalnog pojma, kao promjene u modulaciji koja dovodi u pitanje opozicijsku strukturu značenja i teži suspenziji konfliktualnog temelja diskursa, tekst se bavi temeljnim paradoksom predstave Jérôme Bel, Jérômea Bela. Ključno pitanje Belove predstave, pitanje značenjskih potencijala tijela oblikuje se kroz aktivaciju pojma neutralnosti. Bel se pita kako tijelo može značiti tako da se sadržaj tog značenja povlači pred procesima proizvodnje značenja i pred razotkrivanjem značenjskih mehanizama. Kako tijelo može posredovati “neutralnost”, kako značenje može biti neutralizirano? Moja analiza pokazuje da je riječ o kompleksnoj igri – dok tvrdi da pokušava reprezentirati nulti stupanj značenja, Belov se rad zapravo poigrava s procesima reprezentacije, razotkrivajući njihove mehanizme. Snaga neutralnog suprotstavlja se reprezentaciji. Ne radi se o tome da elementi koje Bel odabire ne mogu biti percipirani kao neutralni, a da bi neki drugi elementi to mogli biti, već da neutralno ili nulti stupanj ne mogu nikada biti dovoljno neutralni, dovoljno nulti. Neutralnost uvijek proizvodi želju i prostor za još više suptilnosti, još manje ekspresivnosti i manje vidljivosti. Neutralno je pojam u kretanju. Ali pokušaj njegove reprezentacije proizvodi tenziju odnosno aktivira koreografske mehanizme između te dvije pozicije (neutralnosti i njegove nemogućnosti) koji postaju pravi objekti izvedbe.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus