Pregled bibliografske jedinice broj: 817412
Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika?
Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika? // Knjiga sažetaka
Osijek, Republika hrvatska, 2016. str. 15-17 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 817412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rekonstrukcija i/ili konstrukcija vremenskog opterećenja učenika?
(Reconstruction and/or construction of temporal student workload?)
Autori
Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ - , 2016, 15-17
Skup
Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
Mjesto i datum
Osijek, Republika hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjelodnevni boravak; produžena nastava; (re)konstrukcija; vremensko opterećenje učenika
(extended stay; (re)construction; temporal student work overload)
Sažetak
U radu se problematizira fenomen preopterećenosti učenika. Istražujući nastavne planove i programe od 1958. do 2016. godine možemo uočiti kako se preopterećenost učenika u odnosu na vrijeme s godinama sustavno povećava. Unatoč stalnom nastojanju ostvarivanja optimalnoga opterećenja učenika, u kontekstu se propisanih nastavnih planova i programa ostvaruje suprotno uvjetujući dodatno preopterećenje učenika. Uvođenjem petodnevnog tjedna u naše školstvo namjera je bila usklađivanje radnih dana učenika i njihovih roditelja radi zajedničkog druženja i pojačanog odgojnog djelovanja, što se u praksi nije ostvarilo. Petodnevni tjedan zamišljen je u uvjetima cjelodnevnog boravka učenika u školi koji bi utjecali na rasterećenje učenika za vrijeme vikenda, praznika i godišnjih odmora. Rezultati istraživanja pokazuju da ni danas, kao ni u vrijeme uvođenja petodnevnog tjedna velika većina škola nema uvjete za organizaciju produženog niti cjelodnevnog boravka učenika u školama. Na razini Republike Hrvatske u samo 10 osnovnih škola je organiziran cjelodnevni boravak učenika, a produženi boravak su organizirale sve, osim Koprivničko-križevačke županije. Rješenja ovome problemu vide se u organizaciji i reorganizaciji cjelodnevne nastave i produženoga boravka, smanjenju broje domaćih zadaća, rekonstrukciji rasporeda sati na dnevnoj i tjednoj bazi, usklađivanja udžbenika i nastavnog procesa sa danas potrebnim kompetencijama učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek