Pregled bibliografske jedinice broj: 817397
Suradnja školskog knjižničara s djelatnicima kulturnih ustanova u zajednici
Suradnja školskog knjižničara s djelatnicima kulturnih ustanova u zajednici, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 817397 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja školskog knjižničara s djelatnicima kulturnih ustanova u zajednici
(Cooperation between school librarian and employees of cultural institutions in the community)
Autori
Đokić, Glorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
26.02
Godina
2016
Stranica
64
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
školska knjižnica; knjižnica; kulturno-javna djelatnost; učenici; suradnja
(School library; library; cultural and public activity; students; cooperation)
Sažetak
Današnji se knjižničari i stručnjaci iz područja informacijskih znanosti zalažu za podizanje svijesti o važnosti kutlture i o kulturnoj participaciji za sve članove društva jer su pisana i digitalna baština, kao glavni resursi svake knjižnice, temeljni čimbenici kulture jednog naroda. Školski knjižničari u okviru djelatnosti školske knjižnice, uz odgojno-obrazovnu i stručno-knjižničarsku, bave se i kulturno-javnom djelatnošću koja se provodi u raznim aktivnostima s pojedincima, skupinama učenika i nastavnika i cijelom školskom zajednicom. Djelovanjem na kulturnu osvještenost učenika, knjižničar, u suradnji s kulturnim ustanovama i nastavnicima, utječe na razvoj stavova i navika i kulturnih kompetencija učenika. Iskustva brojnih knjižnica pokazuju da se kulturna svijest i s njom povezane navike najbolje razvijaju suradnjom knjižničara s drugim čimbenicima koji utječu na život lokalne zajednice. Školske knjižnice suradnju ostvaruju unutar ustanove u kojoj djeluju, ali i izvan nje, s drugim odgojno-obrazovnim, kulturnim i sličnim ustanovama. Suradnja je poželjna jer obogaćuje i proširuje resurse te se na takav način stvara i mreža međusobne podrške. U ovom radu na primjeru suradnje između Osnovne Škole Stjepana Ivičevića u Makarskoj s Kazalištem mladih i Prirodoslovnim muzejom u Splitu, daju se rezultati istraživanja koje je provedeno s ciljem utvrđivanja u modaliteta suradnje te njezine percepcije od strane knjižničara, djelatnika Muzeja i Kazališta i učenika. Istraživanje je pokazalo da suradnja postoji, dobiveni su pokazatelji o njezinu intenzitetu i modalitetima, kao i podaci na temelju kojih je moguće zaključiti o dobrobiti od navedene suradnje za učenike, knjižnicu i kulturne ustanove. Navedeno može poslužiti kako za unapređenje prakse u knjižnicama i kulturnim ustanovama, tako i za buduća istraživanja ovog područja djelovanja školske knjižnice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti