Pregled bibliografske jedinice broj: 817395
Uloga multimedije u mrežnim tutorijalima na primjeru tutorijala za informacijsku pismenost
Uloga multimedije u mrežnim tutorijalima na primjeru tutorijala za informacijsku pismenost, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 817395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga multimedije u mrežnim tutorijalima na primjeru tutorijala za informacijsku pismenost
(The role of multimedia in online tutorials examined on the information literacy tutorials)
Autori
Špadić, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
23.09
Godina
2014
Stranica
36
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
mrežni tutorijal; multimedijski elementi; informacijska pismenost; multimedija
(online tutorial; multimedia elements; information literacy; multimedia)
Sažetak
U radu se raspravlja o ulozi multimedije u mrežnim tutorijalima. Mrežni tutorijali omogućuju učenje na daljinu uz pomoć računala, te im se može pristupiti u bilo koje vrijeme uz pomoć Interneta. Tutorijali služe da bi prezentirali osnovna znanja i vještine koje korisnik želi svladati. Cilj svakog tutorijala jest obrazovati korisnika, ali načini na koje se to izvodi se razlikuju. Stoga razlikujemo tutorijale koji ne daju povratne informacije i tutorijale koji daju povratne informacije. Za mrežne tutorijale je bitno da osim dinamičnosti, interaktivnosti i skalabilnosti budu i multimedijalni, odnosno da sadrže različite elemente multimedijalnosti a to su tekst, grafika, animacija, zvuk - audio zapis i video zapis. Za usporednu analizu su odabrani mrežni tutorijal za informacijsku pismenost „Internet Detective“ koji je nastao suradnjom osoblja sa Sveučilišta u Bristolu i Sveučilišta Metropolitan u Manchesteru i tutorijal „Where do I start?“ knjižnice Državnog Sveučilišta u Coloradu. U radu se istražuje koji tutorijal više odgovara karakteristikama koje se od takvog obrazovnog materijala zahtijevaju i koji je i zašto privlačniji za korištenje. Na temelju istraživanja literature i usporednom analizom dvaju mrežnih tutorijala može se zaključiti da je multimedija važno obilježje svakog tutorijala jer može pridonijeti boljem zapamćivanju i razumijevanju sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti