Pregled bibliografske jedinice broj: 817394
Informacijsko opismenjavanje u narodnim knjižnicama
Informacijsko opismenjavanje u narodnim knjižnicama, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 817394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijsko opismenjavanje u narodnim knjižnicama
(Information literacy training in public libraries)
Autori
Silov, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2014
Stranica
31
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
informacijska pismenost; cjeloživotno učenje; računalna pismenost; informacijsko opismenjavanje; narodne knjižnice.
(information literacy; lifelong learning; computer literacy; information literacy training; public libraries.)
Sažetak
U radu se raspravlja o važnosti razvoja informacijske pismenosti u narodnim knjižnicama. Iako se ona uglavnom veže uz školske i visokoškolske knjižnice, potrebno je okrenuti se i prema narodnim knjižnicama zbog mogućnosti izgradnje društva znanja jer ono zahtijeva od građana određene vještine u pristupu i postupanju s informacijama. Razvijanje informacijskih vještina nužno je za uspješno cjeloživotno učenje. Budući da razgraničenja između informacijske i računalne, odnosno informatičke pismenosti često nisu definirana, u radu se daje osvrt i na računalnu pismenost. Nadalje, potrebno je upozoriti i na povezanost informacijske pismenosti i strategija tradicionalnog obrazovanja korisnika. Uči se u svim životnim razdobljima, u formalnim i neformalnim oblicima obrazovanja, kako bi se unaprijedila određena znanja, vještine i stavovi. Budući da se cilj narodne knjižnice odnosi na zadovoljavanje obrazovnih i informacijskih potreba stanovništva, narodna se knjižnica smatra kvalitetnim čimbenikom u provođenju informacijskog opismenjavanja. Rad nudi i istraživački dio, odnosno primjer triju hrvatskih narodnih knjižnica koje imaju programe informacijskog opismenjavanja. Prikazani su programi narodnih knjižnica u Osijeku, Koprivnici i Zadru te je provedena njihova usporedna analiza. Usprkos nedostatku literature na hrvatskom jeziku koja se bavi pitanjem informacijskog opismenjavanja u narodnim knjižnicama, u radu se pokušalo doći do kontekstualizacije programa na temelju dostupne, strane literature.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti