Pregled bibliografske jedinice broj: 817386
Uloga igraonice u narodnim knjižnicama u Republici Hrvatskoj
Uloga igraonice u narodnim knjižnicama u Republici Hrvatskoj, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 817386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga igraonice u narodnim knjižnicama u Republici Hrvatskoj
(The role of playrooms in public libraries in Croatia)
Autori
Raguž, Doris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2014
Stranica
32
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
igra; igraonica; narodne knjižnice; Bjelovar; Karlovac
(play; playroom; public libraries; Bjelovar; Karlovac)
Sažetak
Igra je najkarakterističniji način ponašanja djece i aktivnost koja se proteže kroz cijeli proces odrastanja djeteta, odnosno kroz cijelo djetinjstvo. Uvelike utječe na razvoj djeteta i pomaže u oslobađanju prilikom komunikacije s drugom djecom, što itekako utječe na samopouzdanje djeteta. Igraonice, kao programi koji se temelje na igri, pojavljuju se u narodnim knjižnicama u svijetu šezdesetih godina prošlog stoljeća, a u Hrvatskoj desetljeće kasnije. Igraonica se može definirati kao posebno osmišljen cjeloviti razvojni program za djecu predškolske dobi. Obilježavaju ju dinamika i intenzitet rada, koncept rada, dob djece koja mogu sudjelovati u aktivnostima igraonice, aktivnosti koje se provode, igroteka kao posuđivaonica igračaka u sklopu knjižnice i slično. Narodne knjižnice su u radu igraonica prepoznale najpogodniji program za komunikaciju s djecom predškolske dobi i roditeljima, kojim potiču obitelji s malom djecom na korištenje knjižnicom. U ovom završnom radu je na primjeru dviju narodnih knjižnica, Narodne knjižnice „Petar Preradović“ u Bjelovaru i Gradske knjižnice „Ivan Goran Kovačić“ Karlovac, prikazan rad igraonice kao posebne vrste programa u narodnoj knjižnici. Na temelju analize i usporedbe igraonica u navedenim knjižnicama dobiveni su podaci o njihovim sličnostima i razlikama, a razlike se posebice očituju u dinamici i intenzitetu rada, konceptu rada knjižnice te u dobi djece uključene u igraonice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti