Pregled bibliografske jedinice broj: 817382
Čitateljski interesi i navike mladih u digitalnom dobu kao polazište za usluge narodnih knjižnica
Čitateljski interesi i navike mladih u digitalnom dobu kao polazište za usluge narodnih knjižnica, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 817382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitateljski interesi i navike mladih u digitalnom dobu kao polazište za usluge narodnih knjižnica
(The reading interests and habits of young people in digital age as a starting point for public libraries services)
Autori
Peroš, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
26.02
Godina
2016
Stranica
95
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
mladi digitalnog doba; digitalni urođenici; mladi i čitanje; e-čitanje; mladi i narodne knjižnice; narodne knjižnice digitalnog doba
(young people of digital age; digital natives; young people and reading; e-reading; young people and public libraries; public libraries in digital age)
Sažetak
Suvremeno društvo je društvo digitalnih tehnologija koje oblikuju i značajno određuju život žitelja digitalnog doba, čak i onih koji se njima ne služe izravno i aktivno. Utjecaj digitalnih tehnologija najjači je na one koji su s njima u svakodnevnom kontaktu, a to su mladi koji ih u pravilu prvi prihvaćaju i njima se najviše i najradije služe. Utjecaj digitalnih tehnologija toliko je jak da mijenja paradigmu bitno ljudskih aktivnosti poput čitanja. Pod tim ne mislimo samo na prelazak s papirnatog na elektronski tekst, nego i na posljedice koje ta promjena ima na čitanje kao aktivnost te percepciju čitanja među mladima, njihove čitateljske interese i navike koji također doživljavaju preobrazbu. Istraživanjem provedenim u ovom radu pokušalo se utvrditi čitateljske interese i navike mladih korisnika Gradske knjižnice Solin u svrhu unaprjeđenja knjižničnih usluga za mlade te postizanja njihovog većeg obuhvata. Doprinos istraživanja je višestruk: osim što donosi stavove mladih prema čitanju u digitalnom dobu, pruža i smjernice u kojem bi se smjeru knjižnične usluge i programi za mlade trebali razvijati po mišljenju mladih kao korisnika, ali i po mišljenju knjižničara kao zaposlenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti