Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 817367

Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike


Pavlin-Bernardić, Nina; Putarek, Vanja; Rovan, Daria; Petričević, Ema; Vlahović-Štetić, Vesna
Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike // XX. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 110-110 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 817367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike
(Construction and validation of the Engagement in physics scale)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Rovan, Daria ; Petričević, Ema ; Vlahović-Štetić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XX. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016, 110-110

ISBN
978-953-331-103-6

Skup
XX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
uključenost; skala uključenosti; fizika
(engagement; engagement scale; physics)

Sažetak
Uključenost predstavlja koncept iz šireg područja motivacije, no radi se o različitim, ali povezanim konstruktima pri čemu motivacija predstavlja namjeru, a uključenost komponentu akcije. Prema najčešće navođenoj konceptualizaciji, uključenost se sastoji od kognitivne, bihevioralne i emocionalne dimenzije. Kognitivna dimenzija odnosi se na korištenje strategija učenja i samoregulacije, bihevioralna na trud koji učenik ulaže u terminima pažnje, ulaganja napora i ustrajnosti, a emocionalna na ugodne ili neugodne emocije koje se javljaju za vrijeme učenja ili sudjelovanja u nastavi. Razina uključenosti učenika u nastavu može se razlikovati od predmeta do predmeta, pa je cilj ovog rada bio je konstruirati i validirati Skalu uključenosti u nastavu fizike. U istraživanju su sudjelovala 803 učenika 2., 3. i 4. razreda iz pet općih gimnazija u Hrvatskoj. Konfirmatornom faktorskom analizom rezultata na Skali uključenosti potvrđeno je dobro slaganje dobivenih rezultata s trofaktorskim modelom uključenosti kojeg sačinjavaju kognitivna, bihevioralna i emocionalna uključenost. Pouzdanosti subskala su zadovoljavajuće do visoke. Provjerene su i korelacije subskala sa samoefikasnosti u fizici i subjektivnom vrijednosti fizike te se pokazalo da su one niske do umjerene, pri čemu kognitivna uključenost najviše korelira s obje navedene varijable. Rezultati pokazuju da učenici u našem uzorku imaju nisku do srednju razinu uključenosti u nastavu fizike, no dok učenici 2. razreda pokazuju višu razinu kognitivne i bihevioralne uključenosti od učenika starijih razreda, učenici 4. razreda pokazuju višu razinu emocionalne uključenosti. Između mladića i djevojaka pokazala se statistički značajna razlika samo na dimenziji emocionalne uključenosti, pri čemu mladići imaju više rezultate. Učenici koji očekuju više ocjene iz fizike na kraju godine imaju više rezultate na sve tri dimenzije uključenosti. Također, učenici koji namjeravaju odabrati fiziku kao izborni predmet na maturi imaju više rezultate na sve tri subskale od onih koji to ne namjeravaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina; Putarek, Vanja; Rovan, Daria; Petričević, Ema; Vlahović-Štetić, Vesna
Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike // XX. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 110-110 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N., Putarek, V., Rovan, D., Petričević, E. & Vlahović-Štetić, V. (2016) Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike. U: Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, L., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A. & Tokić, A. (ur.)XX. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Putarek, Vanja and Rovan, Daria and Petri\v{c}evi\'{c}, Ema and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2016}, pages = {110-110}, keywords = {uklju\v{c}enost, skala uklju\v{c}enosti, fizika}, isbn = {978-953-331-103-6}, title = {Konstrukcija i validacija Skale uklju\v{c}enosti u nastavu fizike}, keyword = {uklju\v{c}enost, skala uklju\v{c}enosti, fizika}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Putarek, Vanja and Rovan, Daria and Petri\v{c}evi\'{c}, Ema and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2016}, pages = {110-110}, keywords = {engagement, engagement scale, physics}, isbn = {978-953-331-103-6}, title = {Construction and validation of the Engagement in physics scale}, keyword = {engagement, engagement scale, physics}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font