Pregled bibliografske jedinice broj: 817351
Interes učenika za kreiranje programa i sudjelovanje u programima poticanja čitanja u osnovnim školama grada Zadra
Interes učenika za kreiranje programa i sudjelovanje u programima poticanja čitanja u osnovnim školama grada Zadra, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 817351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interes učenika za kreiranje programa i sudjelovanje u programima poticanja čitanja u osnovnim školama grada Zadra
(Students’ interest for creating programmes and taking part in the programmes for encouraging of reading in elementary schools in Zadar)
Autori
Jermen, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
10.01
Godina
2014
Stranica
64
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
čitanje; čitanje iz užitka; programi za poticanje čitanja; školska knjižnica
(reading; reading for pleasure; programmes for encouraging of reading; school library;)
Sažetak
U ovom radu govori se o važnosti razvijanja čitateljskih navika kod učenika. Prije svega objašnjen je fenomen čitanja. U radu se govori i o vrstama čitanja gdje se ističu dvije osnovne vrste čitanja: funkcionalno čitanje i čitanje iz užitka. Čitanje iz užitka podrazumijeva čitanje radi vlastitih interesa i potreba. Uglavnom se odnosi na čitanje u slobodno vrijeme. Međutim novija istraživanja pokazuju da čitanje iz užitka utječe na školski uspjeh učenika. Stoga rad prikazuje ulogu školske knjižnice u poticanju čitanja iz užitka te programe koji se provode u Europi i Hrvatskoj. U radu se donose i rezultati istraživanja percepcije knjižničara o interesu učenika za sudjelovanje u programima za poticanje čitanja iz užitka i njihovo uključivanje u kreiranje takvih programa, te rasprava o dobivenim rezultatima. Istraživanje je provedeno među knjižničarima osnovnih škola u Zadru. Rezultati pokazuju da knjižničari smatraju da su učenici zainteresirani za sudjelovanje u programima za poticanje čitanja te da su u većini knjižnica učenici uključeni u kreiranje takvih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti