Pregled bibliografske jedinice broj: 817328
Dječji jezik i jezični priručnici za djecu
Dječji jezik i jezični priručnici za djecu // Istraživanje paradigma djetinjstva i obrazovanja / Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka (ur.)., 2015. str. 46-67
CROSBI ID: 817328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječji jezik i jezični priručnici za djecu
(Child Language and Language Manuals for Children)
Autori
Hudeček, Lana ; Mihaljević, Milica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Istraživanje paradigma djetinjstva i obrazovanja
Urednik/ci
Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
46-67
ISBN
978-953-7210-79-3
Ključne riječi
početno učenje jezika, hrvatski jezik, pravopis, rječnik, gramatika, savjetnik
(: beginning language learning, Croatian language, orthographic manual, dictionary, grammar, dictionary of most common mistakes)
Sažetak
U radu se analiziraju postojeći i planirani priručnici namijenjeni djeci u prva četiri razreda osnovne škole koji su izrađeni ili se izrađuju u Institutu za hrvatski jezik i jezikoslovlje. U njemu je izrađen Prvi školski rječnik hrvatskoga jezika namijenjen učenicima od prvoga do drugoga (eventualno trećega) razreda osnovne škole. Trenutačno se dovršava Mali školski pravopis namijenjen učenicima od prvoga do četvrtoga razreda osnovne škole. Postoje i planovi za izradbu male gramatike i maloga rječnika najčešćih pogrešaka te pokretanje jezičnoga časopisa za učenike osnovne škole. Pri izradbi takvih priručnika polazište su udžbenici i lektirna djela za učenike te dobi, ali i radovi u kojima se proučava dječji jezik. Pri izradbi takvih priručnika svakako treba voditi računa o dvosmjernome utjecaju: 1. o tome da ti priručnici moraju biti metodički prilagođeni djeci i njihovim interesima i znanju te njihovu jeziku i 2. o tome da je svrha takvih priručnika povećati dječje jezično znanje i kompetencije te pripremiti djecu za služenje jezičnim priručnicima u kasnijoj dobi. Pri izradbi takvih priručnika treba katkad odstupiti od nekih leksikografskih načela, ali treba imati na umu da priručnici moraju biti usklađeni s jezičnim priručnicima namijenjenim starijim učenicima i odraslima te s normama hrvatskoga jezika na svim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb