Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 817251

Škola i izvanškolsko okružje: mogućnosti doživljavanja i razumijevanja glazbe


Vidulin, Sabina
Škola i izvanškolsko okružje: mogućnosti doživljavanja i razumijevanja glazbe // 8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice"
Novigrad, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 817251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Škola i izvanškolsko okružje: mogućnosti doživljavanja i razumijevanja glazbe
(School and extracurricular environment: opportunities to experience and understand music)

Autori
Vidulin, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice"

Mjesto i datum
Novigrad, Hrvatska, 06.05.2016. - 07.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
glazbena kultura; Glazbena srijeda / Glazbeni poučak; nastavni program; osnovna škola; umjetnička glazba
(artistic music; compulsory school; curriculum; Glazbena srijeda (Musical Wednesday) / Glazbeni poučak (Musical Theorem); Music Culture; music curriculum)

Sažetak
Upoznavanje učenika s kulturno-umjetničkim pojavnostima jedna je od važnijih zadaća suvremenoga obrazovanja. Putem ciklusa glazbenoga obrazovanja u školi učenici doživljavaju, analiziraju i vrjednuju brojna glazbena ostvarenja. Na nastavi glazbene kulture upoznaju se s djelima različitih vrsta, stilova i glazbeno-stilskih karakteristika, stječu osnovna glazbena znanja i umijeća, što doprinosi razvoju njihovoga kulturno- umjetničkog identiteta. Ipak, glazbena nastava upitna je iz više razloga ; prije svega zbog nedostatne satnice, ali i osobnih učeničkih te medijskih preferencija, koje prednost daju drugim žanrovima. Kako bi se pridala veća pozornost umjetničkoj glazbi, nije dovoljno učenike educirati isključivo tijekom redovite nastave, već valja poraditi na obogaćivanju njihovoga izvannastavnog i izvanškolskog vremena organiziranim odlascima na koncertna događanja te podržavanju suradnje s lokalnim umjetnicima, koji tijekom godine svojim koncertima oplemenjuju svakodnevicu. Jedan od važnijih iskoraka u tom smjeru na području Istarske županije čini projekt Glazbena srijeda / Glazbeni poučak koji se temelji na stvaralaštvu i izvedbama istarskih glazbenika. Godišnji ciklus glazbeno-obrazovnih koncerata za učenike osnovne škole predstavlja mogućnost da se glazba doživljava uživo i neposredno, uz razgovor s izvođačima i skladateljima. Na zoran način spoznaju se vrijedna glazbena djela i njihove specifičnosti, proširuje znanje učenika, utječe na njihov glazbeno-terminološki vokabular te razvija svijest i stajalište o osobitostima i kvalitetama glazbe. Uz doživljaj i učenje, važno je istaknuti da Glazbena srijeda / Glazbeni poučak oponira masovnoj kulturi i čini pozitivan trend uspostave umjetničkih vrijednosti u životu učenika, s ciljem da i sami postanu aktivni sudionici kulturno-umjetničkoga života svoje okoline. Analizirajući program Glazbene srijede / Glazbenoga poučka u trajanju od deset godina, uočili smo da se djelomično podudara s nastavnim programom, što predstavlja mogućnost učenja izvan škole, spoznavanja novoga, uživanja u glazbi, sudjelovanja u glazbenim aktivnostima i oblikovanja kulturno- umjetničkoga identiteta učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidulin, Sabina
Škola i izvanškolsko okružje: mogućnosti doživljavanja i razumijevanja glazbe // 8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice"
Novigrad, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Vidulin, S. (2016) Škola i izvanškolsko okružje: mogućnosti doživljavanja i razumijevanja glazbe. U: 8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice".
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, year = {2016}, keywords = {glazbena kultura, Glazbena srijeda / Glazbeni pou\v{c}ak, nastavni program, osnovna \v{s}kola, umjetni\v{c}ka glazba}, title = {\v{S}kola i izvan\v{s}kolsko okru\v{z}je: mogu\'{c}nosti do\v{z}ivljavanja i razumijevanja glazbe}, keyword = {glazbena kultura, Glazbena srijeda / Glazbeni pou\v{c}ak, nastavni program, osnovna \v{s}kola, umjetni\v{c}ka glazba}, publisherplace = {Novigrad, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, year = {2016}, keywords = {artistic music, compulsory school, curriculum, Glazbena srijeda (Musical Wednesday) / Glazbeni pou\v{c}ak (Musical Theorem), Music Culture, music curriculum}, title = {School and extracurricular environment: opportunities to experience and understand music}, keyword = {artistic music, compulsory school, curriculum, Glazbena srijeda (Musical Wednesday) / Glazbeni pou\v{c}ak (Musical Theorem), Music Culture, music curriculum}, publisherplace = {Novigrad, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font