Pregled bibliografske jedinice broj: 816958
UČITELJSKA PROCJENA POKAZATELJA KVALITETE INKLUZIJE
UČITELJSKA PROCJENA POKAZATELJA KVALITETE INKLUZIJE // INCLUSIVE THEORY AND PRACTICE INTERNATIONAL THEMATIC COLLECTION OF PAPERS / Potić, Srećko ; Golubović, Špela ; Šćepanović, Marinela (ur.).
Novi Sad: Society of defectologists of Vojvodina, Novi Sad, 2016. str. 39-50 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 816958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UČITELJSKA PROCJENA POKAZATELJA KVALITETE INKLUZIJE
(TEACHERS ASSESSMENT OF INDICATORS FOR INCLUSION)
Autori
Wagner Jakab, Ana ; Lisak, Natalija ; Cvitković, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
INCLUSIVE THEORY AND PRACTICE INTERNATIONAL THEMATIC COLLECTION OF PAPERS
/ Potić, Srećko ; Golubović, Špela ; Šćepanović, Marinela - Novi Sad : Society of defectologists of Vojvodina, Novi Sad, 2016, 39-50
ISBN
978-86-80326-02-3
Skup
Osma međunarodna konferencija "Inkluzivna teorija i praksa: Vaspitano-obrazovni, (re)habilitacioni i savetodavni rad"
Mjesto i datum
Sombor, Srbija, 13.05.2016. - 15.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelji; pokazatelji; kvaliteta; inkluzija; sustav obrazovanja
(teachers; indicators; quality; inclusion; schools)
Sažetak
CILJ:Cilj ovog rada bio je provjeriti kako faktori radnog okruženja, stručne podrške za rad s djecom s teškoćama te mogućnosti dodatnih edukacija, kao nezavisne varijable, utječu na procjenu učitelja o inkluzivnosti u razredu, školi te procjeni inkluzivnih pokazatelja općenito, na tri podljestvice Ljestvice procjene kvalitete inkluzije u školi : Inkluzivna organizacija škole, Inkluzivni pristup u razredu i Objektivni indikatori kvalitete inkluzije. Ljestvice su temeljene na konceptu inkluzije autora Booth i Ainscow (2011). METODE: Prikazano istraživanje dio je međunarodnog projekta Evidence Based Education European Strategic Model for School Inclusion (EBE-ESEMOSI). U istraživanju je sudjelovalo 114 učiteljica i 6 učitelja iz drugih razreda 69 osnovnih škola grada Zagreba i Zagrebačke županije. Kriterij odabira učitelja bio je prisustvo učenika s teškoćama u razredu. Kako bi se odgovorilo na cilj i hipoteze provedeni su t-testovi i ANOVA za nezavisne uzorke. REZULTATI: Nalazi istraživanja potvrđuju postavljene hipoteze, te je dobiveno kako učitelji koji potječu iz pozitivnog radnog okružja, imaju stručnu podrške te su bili uključeni u dodatne edukacije statistički značajno povoljnije procjenjuju kvalitetu inkluzije u školi na pojedinim pod ljestvicama Ljestvici procjene kvalitete inkluzije u školi. ZAKLJUČAK: Dobiveni rezultati upućuju na daljnju potrebu sustavnog vrednovanja procesa inkluzije u obrazovanju, kako bi dobio uvid u njezine odrednice te kako bi se dale jasne smjernice za ostvarivanje poželjne kvalitete i planirao daljnji razvoj u smislu razvoja inkluzivne kulture i politike te implementacije inkluzivne prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb