Pregled bibliografske jedinice broj: 816819
Učiteljska procjena pokazatelja kvalitete inkluzije
Učiteljska procjena pokazatelja kvalitete inkluzije // Inkluzivna teorija i praksa: Vaspitano-obrazovni, (re)habilitacijski i savjetodavni rad / Šćepanović, Marinela (ur.).
Sombor: Društvo defektologa Vojvodine, 2016. str. 36-36 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 816819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljska procjena pokazatelja kvalitete inkluzije
(Teachers assessment of indicators for inclusion)
Autori
Wagner Jakab, Ana ; Lisak, Natalija ; Cvitković Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Inkluzivna teorija i praksa: Vaspitano-obrazovni, (re)habilitacijski i savjetodavni rad
/ Šćepanović, Marinela - Sombor : Društvo defektologa Vojvodine, 2016, 36-36
ISBN
978-86-80326-01-6
Skup
Osma međunarodna konferencija "Inkluzivna teorija i praksa: Vaspitano-obrazovni, (re)habilitacijski i savjetodavni rad"
Mjesto i datum
Sombor, Srbija, 13.05.2016. - 15.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelji; pokazatelji; kvaliteta; inkluzija; sustav obrazovanja
(teachers; indicators; quality; inclusion; schools)
Sažetak
CILJ: Cilj ovog rada bio je provjeriti kako faktori radnog okruženja, stručne podrške za rad s djecom s teškoćama te mogućnosti dodatnih edukacija, kao nezavisne varijable, utječu na procjenu učitelja o inkluzivnosti u razredu, školi te procjeni inkluzivnih pokazatelja općenito, na tri podljestvice Ljestvice procjene kvalitete inkluzije u školi : Inkluzivna organizacija škole, Inkluzivni pristup u razredu i Objektivni indikatori kvalitete inkluzije. Ljestvice su temeljene na konceptu inkluzije autora Booth i Ainscow (2011). METODE: Prikazano istraživanje dio je međunarodnog projekta Evidence Based Education European Strategic Model for School Inclusion (EBE-ESEMOSI). U istraživanju je sudjelovalo 114 učiteljica i 6 učitelja iz drugih razreda 69 osnovnih škola grada Zagreba i Zagrebačke županije. Kriterij odabira učitelja bio je prisustvo učenika s teškoćama u razredu. Kako bi se odgovorilo na cilj i hipoteze provedeni su t-testovi i ANOVA za nezavisne uzorke. REZULTATI: Nalazi istraživanja potvrđuju postavljene hipoteze, te je dobiveno kako učitelji koji potječu iz pozitivnog radnog okružja, imaju stručnu podrške te su bili uključeni u dodatne edukacije statistički značajno povoljnije procjenjuju kvalitetu inkluzije u školi na pojedinim pod ljestvicama Ljestvici procjene kvalitete inkluzije u školi. ZAKLJUČAK: Dobiveni rezultati upućuju na daljnju potrebu sustavnog vrednovanja procesa inkluzije u obrazovanju, kako bi dobio uvid u njezine odrednice te kako bi se dale jasne smjernice za ostvarivanje poželjne kvalitete i planirao daljnji razvoj u smislu razvoja inkluzivne kulture i politike te implementacije inkluzivne prakse. Ključne riječi: učitelji, pokazatelji, kvaliteta, inkluzija, sustav obrazovanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb