Pregled bibliografske jedinice broj: 816638
Motivacija za cjeloživotno obrazovanje i percepcija značaja certifikacije osoblja
Motivacija za cjeloživotno obrazovanje i percepcija značaja certifikacije osoblja // Kvalitet & izvrsnost, 3 (2014), 1-2; 33-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 816638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za cjeloživotno obrazovanje i percepcija značaja certifikacije osoblja
(Motivation For Lifelong Learning and Perception of The Importance of Certification of Personnel)
Autori
Zado Bešker, Anita ; Drljača, Miroslav
Izvornik
Kvalitet & izvrsnost (2217-852X) 3
(2014), 1-2;
33-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cijeloživotno obrazovanje; motivacija; kompetencija; kvaliteta
(lifelong learning; motivation; competence; quality)
Sažetak
Sažetak: Kompetencija u svim sustavima upravljanja, od malog obrta do države, kao i kompetencija na svim razinama sustava upravljanja, kao što su vrhovni, srednji, niži menadžment te zaposleni, temeljna je pretpostavka konkurentnosti gospodarstva. Pored formalnog obrazovanja, proces cjeloživotnog obrazovanja od osobitog je značenja. Razlog je jednostavan, u procesu razvoja samo promjena je konstanta. Da bi promjena imala pozitivan trend, cjeloživotno obrazovanje je nužnost. Proces cjeloživotnog obrazovanja zahtijeva kontinuirano ocjenjivanje i potvrdu osposobljenosti osoblja, kako bi se osiguralo načela slijednosti i dokumentiranosti. Pitanje kvalitete potvrde ili certifikata o osposobljenosti važno je za razinu kompetencije, a time i za stupanj konkurentnosti gospodarstva. Objektivno provođenje certificiranja osoblja u procesu cjeloživotnog obrazovanja, bez ispunjenja zahtjeva međunarodne norme ISO 17024, otežano je. U radu autori, primjenom općih i posebnih metoda znanstvene spoznaje, istražuju faktore motivacije prema stupnju formalnog obrazovanja te odnos ispitanika prema organizacijama koje izdaju certifikate i odnos prema valjanosti izdanih certifikata, s obzirom na spol, dob i stupanj formalnog obrazovanja ispitanika. Rezultati istraživanja prezentiraju se u ovom radu. Summary: Competence in all management systems, from small business to the state, such as competence on all levels of the management system like top, middle and operational management and employees, too is a basic precondition of the competitiveness of economy. Besides the formal education level the lifelong education is of particular importance. The reason is very simple, in process of development only change is constant. Lifelong education is necessity if we like the changes have a positive trend. Lifelong education process requires continuity of evaluation and certificate of qualification of staff, to secure principles of traceability and documented. The question of certification quality is important for the level of competence and for the level of competitiveness of economy, too. Objectively conduct of personnel certification in lifelong education process is very difficulty without the fulfilment of all requirements of international norm ISO 17024. In this paper authors, by using general and special methods of scientific knowledge, research motivation factors in accordance of formal education level and relation of respondents against institutions which issued certificates and relation against the issued certificates validity with regard to sex, age and formal education level. The research results are presented in this paper.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je prezentiran na skupu Nedelja kvaliteteta 2014, u organizaciji FQCE-Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnot, Beograd