Pregled bibliografske jedinice broj: 816569
Metode mjerenja naglasnih kompetencija
Metode mjerenja naglasnih kompetencija // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 24. do 26. travnja 2015. godine u Zadru / / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 293-307 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 816569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode mjerenja naglasnih kompetencija
(Assessing student competencies in knowledge, perception, and production of Croatian accents)
Autori
Pletikos Olof, Elenmari ; Vlašić Duić, Jelena ; Martinović, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 24. do 26. travnja 2015. godine u Zadru /
/ Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016, 293-307
ISBN
978-953-7963-43-9
Skup
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja : XXIX. međunarodni znanstveni skup
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.04.2015. - 26.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
hrvatski jezik ; visinski naglasni sustav ; poučavanje naglasaka ; ishodi učenja ; percepcija naglasaka ; produkcija naglasaka
(Croatian ; pitch-accent system ; teaching of accentuation ; learning outcomes ; accent perception ; accent production)
Sažetak
Hrvatski standardni jezik ima visinski naglasni sustav koji se tradicionalno opisuje kao četveronaglasni sustav s kračinama i zanaglasnim dužinama te s paradigmatskim preinakama prozodijskih počela. Poučava se na raznim kolegijima na studijima fonetike, kroatistike i dramske umjetnosti, a poznavanje naglasne norme i njezina primjena važan je ishod studijskih programa. U okviru šest različitih studijskih programa anketiranjem izvoditelja kolegija, čiji su ishodi naglasne kompetencije, ispitali smo koliko su pojedine naglasne kompetencije važne kao ishodi učenja te koje se poteškoće javljaju u praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju znanja, percepcije i produkcije naglasaka kao ishoda učenja. Testiranjem 60 studenata fonetike i(li) kroatistike koji su položili osnovne ortoepske kolegije istražili smo kakve su njihove kompetencije s obzirom na znanja o naglascima, vještine percepcije i vještine produkcije. O ukupnoj uspješnosti studenata u naglasnim kompetencijama govori podatak o 62, 36 % točnih odgovora. Iako su studenti čiji organski idiom ima visinski četveronaglasni sustav u prednosti pred studentima s usvojenim udarnim naglasnim sustavom, posebice u produkciji naglasaka, rezultati pokazuju da se u testiranju znanja o paradigmatskome naglasku i percepcije naglasaka te dvije skupine ne razlikuju značajno. U metajezičnim vještinama percepcije i produkcije naglasaka na rijetkim, nepoznatim, beznačenjskim ili neispravno naglašenim riječima studenti s udarnim i studenti s visinskim sustavom podjednako su uspješni, pa se takvi testovi mogu smatrati ravnopravnima i pouzdanima za mjerenje napretka studenta u učenju hrvatskoga standardnog naglasnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli