Pregled bibliografske jedinice broj: 816318
Usmena zavičajna baština između dječjeg vrtića i muzeja: usmena legenda Vila Markačeva
Usmena zavičajna baština između dječjeg vrtića i muzeja: usmena legenda Vila Markačeva // Kompetencijski pristup kvaliteti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja / Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva (ur.).
Medulin: Dječji vrtić Medulin ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2016. str. 7-28
CROSBI ID: 816318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usmena zavičajna baština između dječjeg vrtića i muzeja: usmena legenda Vila Markačeva
(Oral regional heritage between kindergarten and museum: the oral legend Vila Markačeva)
Autori
Jurdana, Vjekoslava ; Slavujac, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencijski pristup kvaliteti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Urednik/ci
Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Blažević, Iva
Izdavač
Dječji vrtić Medulin ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Grad
Medulin
Godina
2016
Raspon stranica
7-28
ISBN
978-953-7320-34-8
Ključne riječi
usmena zavičajna baština, predškolski odgoj, legenda, muzej, Crikvenica
(oral regional heritage, preschool education, legend, museum, Crikvenica)
Sažetak
Ovim radom istražuju se do sada gotovo neistražene mogućnosti interpretacije usmenih legendi u radu s djecom predškolske dobi. Na interdisciplinarnome susretištu teorije dječje književnosti, teorije usmene književnosti i muzejske pedagogije, najprije se uspostavljaju načela njegovanja usmene zavičajne baštine u predškolskom odgoju. Na tim se epistemološkim temeljima (re)konstruiraju književnoumjetnički i pedagoški učinci primjerenih legendi i priča u radu s djecom predškolske dobi. U tako postavljenom okviru utemeljeno je izvorno istraživanje projekta aktualizacije crikveničke usmene legende Vila Markačeva u Dječjem vrtiću „Radost“ u Crikvenici i Muzeju Grada Crikvenice. Zaključak cijeloga istraživanja je da su interdisciplinarna susretišta u području njegovanja zavičajne baštine u predškolskom odgoju neophodna i plodonosna, no, valja ih, prije svega, znanstveno utemeljiti, istražiti i primjereno valorizirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija