Pregled bibliografske jedinice broj: 816295
Utjecaj potrošačkog etnocentrizma na namjeru konzumacije proizvoda s različitim stupnjem uključenosti
Utjecaj potrošačkog etnocentrizma na namjeru konzumacije proizvoda s različitim stupnjem uključenosti, 2016., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 816295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj potrošačkog etnocentrizma na namjeru konzumacije proizvoda s različitim stupnjem uključenosti
(Impact of consumer ethnocentrism on intention of consumption of products with different level of involvement)
Autori
Anić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.03
Godina
2016
Stranica
38
Mentor
Cerjak, Marija
Neposredni voditelj
Tomić. Marina
Ključne riječi
potrošački etnocentrizam; uključenost
(consumer ethnocentrism; involvement)
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od 286 ispitanika s ciljem utvrđivanja stupnja potrošačkog etnocentrizma te njegova utjecaja na namjeru konzumacije dva prehrambena proizvoda s različitim stupnjem uključenosti (mliječni namaz i čokolada). Rezultati istraživanja su pokazali kako najveći udio ispitanika konzumira mliječni namaz rjeđe od jednom tjedno, dok se čokolada konzumira češće, odnosno nekoliko puta tjedno. Kod oba proizvoda ispitanicima je najvažnije obilježje proizvoda okus. Rezultati istraživanja su pokazali kako najveći udio ispitanika ima srednji stupanj potrošačkog etnocentrizma. U istraživanju je utvrđeno da stupanj potrošačkog etnocentrizma nije statistički značajno povezan s namjerom konzumacije proizvoda s različitim stupnjem uključenosti. Kod proizvoda sa visokim stupnjem uključenosti (čokolada) postoji statistički značajna povezanost između stupnja potrošačkog etnocentrizma i ponašanja u konzumaciji. Rezultati provedenog istraživanja važni su za prehrambenu industriju i marketinške stručnjake za potrebe kreiranja marketinških strategija.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)