Pregled bibliografske jedinice broj: 815992
Modeliranje razvoja TQM-a
Modeliranje razvoja TQM-a // Kvalitet & izvrsnost, 2 (2013), 1-2; 16-21 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 815992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje razvoja TQM-a
(Modeling of TQM)
Autori
Drljača, Miroslav
Izvornik
Kvalitet & izvrsnost (2217-852X) 2
(2013), 1-2;
16-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta; modeliranje; poslovna izvrsnost; model TQM-a
(TQM; quality; modeling; business excellence; TQM model)
Sažetak
Sažetak: Ako je cilj poslovna izvrsnost, onda se govori o konceptu koji se ne može zaustaviti na činjenici da su ispunjeni zahtjevi zainteresiranih strana u nekom obračunskom razdoblju. Tada se govori o TQM-u (Total Quality Managementu - Potpuno upravljanje kvalitetom) koji je podložan varijacijama i koji ima razvijene mehanizme stalnog poboljšanja i dokazivanja istog. TQM je dakle, proces. Poslovna izvrsnost ne može biti to isto. Bez obzira kako je nastao ovaj pojam, on sam po sebi mora predstavljati višu fazu razvoja TQM-a. Poslovna izvrsnot bi trebala predstavljati uređeni sustav upravljanja koji ima sve što i TQM sustav, ali se nalazi u dostignutom visokom stadiju, u kojem visoko uređeni sustav upravaljanja nema entropiju. U ovom radu autor istražuje TQM kao fenomen. Rezultat tog istraživanja je predloženi model razvoja TQM-a na putu ka poslovnoj izvrsnosti. Abstract: If the goal is Business Excellence (BE), then it is a talk about the concept which can't be stopped despite that the requirements of stakeholders in some accounting period are met. In these circumstances it is discuss about TQM-Total Quality Management, which is the subject of variations and which has developed mechanisms of continuous improvement and prove of that. That means TQM is a process. Business Excellence can't be the sam. No matter how it was made this term, it alone needs to represent a higher level of development of TQM. BE would represent ordered management system which has all the same as a TQM, but which is on the achieved higher level on which high ordered management system doesn't kave entropy. In this paper an author researches the TQM as a phenomenon. The result of this research is a proposed model of TQM development on the way to BE.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Izvor: Kvalitet i izvrsnost, Vol 2, No. 1-2, FQCE-Fondacija za kulturu kvaliteta i izvrsnost, Beograd, 2013, str. 16-21 i 118.