Pregled bibliografske jedinice broj: 815948
Holoart i virtualni prostor
Holoart i virtualni prostor // Artos (Osijek), br. 3., 2015. godine (2015), br. 3; 1-11 doi:http://www.uaos.unios.hr/artos/index.php/hr/eseji-3/kuhar-r-holoart-i-virtualni-prostor (podatak o recenziji nije dostupan, esej, znanstveni)
CROSBI ID: 815948 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Holoart i virtualni prostor
(Holoart and virtual space)
Autori
Kuhar, Robert
Izvornik
Artos (Osijek) (1849-4730) Br. 3., 2015. godine
(2015), Br. 3;
1-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, esej, znanstveni
Ključne riječi
Holoart; virtualni prostor; hologram; tehnosfera; mediosfera; transkodiranje
(Holoart; virtual space; hologram; technosphere; mediosphere; transcoding)
Sažetak
HoloArt je inovativan i originalan naziv projekta u kojem se prvenstveno istražuju područja umjetnosti i dizajna, znanosti o poznatoj umjetnosti i njezinoj povijesti kao i načini istraživanja na suvremeni način s psihološkog, sociološkog i emocionalnog aspekta te promatranja i doživljavanja istraživačkih komponenti uz pomoć suvremene tehnologije, informatike i aplikacija koje to omogućuju. Naziv projekta osmišljen je na osnovi povezivanja dvaju glavnih područja djelovanja i to Holo iz značenja riječi hologram i Art (eng.) iz umjetnost. Namjera je povezati sva ona područja u koje se hologram kroz umjetnost može implementirati, pri čemu se posebno navode područja suvremenih intervencija u arhitekturi i urbanističkim planiranjima, kao i arheologiji i jednom novom načinu prezentacije putem virtualnog prostore i bez fizičkog interveniranja. Istraživanje se nastavlja na tekstove iz doktorske disertacije na temu: ''Diskontinuitet u skulpturi''[1] u kojoj se suvremena skulptura kao umjetničko rješenje izdvaja u odnosu na okolni, urbani, zamišljeni i primijenjeni prostor, a istovremeno je dio njega. Virtualni prostor jedan je od suvremenih prostora, između ostalog, osmišljen za potrebe novih interpretacija unutar informacijsko – komunikacijskih tehnologija (tehnokulture). Posebno se istražuju područja 2D i 3D virtualnih sadržaja nastalih u interakciji humanističkih znanosti i suvremene umjetnosti. Ovim istraživanjem Virtualni prostor definiran je virtualnim sadržajem i, uz svakidašnji stvarni prostor, zauzima mjesto još jednog suvremenog aktivnog prostora odnosno kreativnog područja za moguće primjene novih zamisli. Suvremeni čovjek kreira prostor prema osobnim sociološkim, funkcionalnim odnosno estetskim potrebama i pritom, u konačnici, definira prostor mediosfere. Kako bi suvremeni čovjek kvalitetnije poimao nove vrijednosti virtualnog prostora istražuje prostorne zakonitosti zamišljenog i doživljenog prostora, kao i prostora unutar kojeg je virtualni prostor smješten, te prostora u kojem je smještena osoba/čovjek tokom promatranja, odnosno komunikacije i doživljavanja prostornih sadržaja s naglaskom na komunikaciju i doživljavanje. Jednako važan je i prostor, odnosno virtualni sadržaj, doživljen uz pomoć transfera kao što sumobilni odnosno pametni telefon, ili naočale za prepoznavanje virtualnih prostornih zakonitosti. Mobilne aplikacije i platforme danas omogućuju vrlo brzu i kvalitetnu komunikaciju interakcijom informacija na svim područjima primjene. Iz opsežno definiranih baza podataka istovremeno se primjenjuju određeni podatci u sve potrebne svrhe (pri istraživanja, svakodnevno se koriste informacije ; za edukaciju, kreativno doživljavanje, odnosno aktivno sudjelovanje u praksi). Za ostvarivanje projekta HoloArt i prezentiranje realiziranih prijedloga najzanimljiviji su prostori trodimenzionalnih i višedimenzionalnih virtualnih sadržaja kao i njihova primjena u višedimenzionalnom prostoru, odnosno prostoru u kojem živimo, ali ga još dovoljno ne razumijemo i dovoljno ne koristimo. Istovremeno korištenje istih podataka podrazumijeva i više istovremenih prostornih događanja, što omogućava njihovu su-prostornu interakciju. Ovim istraživanjem pokušavaju se istražiti vrijednosti 2D i 3D virtualnih prostornih podataka korištenih na više različitih prostornih udaljenosti u više vremenskih relacija koji će omogućiti virtualno doživljavanje istih su-prostora unutar izmjenjivog stvarnog prostora na nov i suvremen način. Istraživanje se usmjerava na nekoliko važnih područje primjene: 1. Umjetnost i kultura 2. Suvremena tehnologija 3. Znanost o prostoru i prostornim zakonitostima 4. Suvremena arheologija 5. Suvremena arhitektura i urbanizam 6. Turizam Su-prostorna interakcija važnih područja omogućava interaktivne međupoveznice i pritom dobivene vrijedne rezultate suvremenih potraživanja na području informativne, odnosno edukativne primjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Art Literature International - RILA