Pregled bibliografske jedinice broj: 815915
Diskontinuitet u skulpturi
Diskontinuitet u skulpturi, 2014., doktorska disertacija, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 815915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Diskontinuitet u skulpturi
(Discontinuity in Sculpture)
Autori
Kuhar, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
28.06
Godina
2014
Stranica
195
Mentor
Vuco, Miro
Neposredni voditelj
Turković, Vera
Ključne riječi
Suvremena skulptura; urbana skulptura; urbani prostor; tradicionalni materijal-glina; industrijsko proizvedeni materijal-metal (čelik); diskontinuitet; kontinuitet; dinamična forma; dinamizam; reduciranje forme; stiliziranje forme; implementacija; ultraizam; doživljajnost; inovativnost
(contemporary sculpture; urban sculpture; urban space; traditional material – clay; industrially produced material - metal (steel); discontinuity; continuity; dynamic form; dynamism; reduction of form; stylization of form; implementation; ultraism; experiencing; innovation)
Sažetak
Tema ove disertacije na području likovne umjetnosti nosi naslov 'Diskontinuitet u skulpturi' i razmatrana je u kontekstu suvremenog kiparstva osjetilno-spoznajnim iskustvom suvremenog kiparstva i estetskim iskustvom promatrača. Kroz opsežan kreativno-istraživački stvaralački postupak planira se predstaviti istraživački materijal od idejne skice pa sve do konačnog likovnog rješenja skulpture, koji će naknadno biti predstavljen izložbom. Na njoj se predviđa prikazati više realiziranih idejnih likovnih rješenja u obliku skulpture, izvedenih u glini kao tradicijskom materijalu i čeliku kao industrijski proizvedenom modernom materijalu. Konačni rezultat istraživačkog procesa izrada je likovnog rješenja skulpture, za koju se planira najprimjerenije mjesto u okolišu urbanog prostora. Na istraživačko idejno polazište ove disertacije znatno su utjecali elementi znanstvenog rada Andrija Mohorovičića s temom o diskontinuitetu i njegovim modifikacijama, a s likovno umjetničkog stajališta djelomični istraživački stvaralački opusi Vojina Bakića, Alexandera Caldera, Henria Moora, Maxa Billa, Jona Allena, Nicholasa Yusta i ostalih likovnih umjetnika sličnih poriva i estetskih nazora. Unutar disertacije istraživanje je rezultiralo izradom mnogih pripremnih crteža kao i manjih skica u glini, koje su ujedno i idejne skice za buduća likovna rješenja. Početni asocijativni podražaji koji su me inspirirali u trenucima dosadašnjeg istraživačkog rada u oblikovanju skulpturalnih formi slijedeći su pojmovi: Impuls, pokretanje, brzina i dinamika kretnji, zakrivljenost mase i prostornost likovne forme, diskontinuirano i kontinuirano kretanje i zakretanje likovne forme. Za detaljan znanstveno-istraživački rad ove disertacije korištena je relevantna literatura i drugi multimedijalni sadržaji slične tematike, koji su od samog početka istraživanja otežavali kontekst i slijed istraživačkog procesa rada. Multimedijalni sadržaji bili su opsegom neznatni i nedovoljno razjašnjeni, kako na području likovno umjetničkog stvaralaštva tako i teoretskog promišljanja. Tezom ovog istraživanja pojašnjen je okvir stvaralačkog djelovanja kao i metode kojima sam nastojao postići očekivane rezultate. Odabir materijala, u odnosu na svrhu oblikovanja konačnog likovnog rješenja odnosno skulpture, povezuje se s modernim i suvremenim promišljanjima modernih umjetnika u likovno- umjetničkom području koji likovnu formu vide kao trajnije likovno rješenje, poistovjećenu s egzistencijom osmišljenog urbanog prostora u koji je ona implementirana. Teoretskim radom opisuju se i objašnjavaju nedoumice u pristupu likovnom djelu (skulptura) i njegovom implementiranju u okoliš urbanog prostora, koristeći istražene materijale s područja znanosti i likovne umjetnosti. Istraživačkim procesom rada ove disertacije organiziraju se tehnološki postupci i ostvaruju sve metode oblikovanja. Rješavaju se problematične situacije nastale od procesa kreiranja skica do konačnog oblikovanja likovnog umjetničkog rješenja, skulpture 'Skok 2012', postavljene u urbanom prostoru. Izloženi konačno oblikovani praktični rad, u obliku realizirane skulpture, uspješno je implementiran u za njega najprimjereniji prostor parka Srednje škole Bedekovčina, u blizini otvorenih sportskih terena i sportske dvorane. Njegova dinamična forma svojim sadržajem uspostavlja kontakt s okolišem urbanog prostora i opisuje događanja u neposrednoj blizini, a isto tako opisuje i samu sebe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb