Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 815725

Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića


Lazarić, Lorena; Drandić, Dijana; Žigante, Linda
Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 79-93 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 815725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića
(The Development of Bilingualism in the Multicultural Environment of the Italian Kindergarten)

Autori
Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana ; Žigante, Linda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2016, 79-93

ISBN
978-953-331-135-7

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup:Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dijete hrvatofon ; interkulturalne jezične kompetencije ; odgojitelj ; vertikalna/horizontalna višejezičnost ; talijanski jezik
(Croatian speaking children ; intercultural linguistic competence ; educator ; multilingualism ; Italian language)

Sažetak
U radu se prikazuju rezultati istraživanja kojim se željelo utvrditi kojim još jezikom/dijalektom (talijanskim standardnim jezikom / istrovenetskim dijalektom / hrvatskim standardnim jezikom / čakavskim dijalektom) govore djeca koja polaze talijanski vrtić ; nakon koliko vremena djeca kojima talijanski jezik nije materinski jezik počinju koristiti taj jezik te kojim se didaktičkim metodama služe odgojitelji u radu s djecom u cilju postizanja komunikacije na talijanskome jeziku. Istraživanje je provedeno na 69 odgojitelja iz dječjih vrtića na talijanskome jeziku Istarske županije. Statističkom analizom podataka utvrđeno je da pri upisu u talijanski vrtić djeca najčešće govore čakavskim dijalektom, rjeđe hrvatskim i talijanskim standardnim jezikom, dok istrovenetski dijalekt koriste vrlo rijetko. Dijete hrvatofon počinje govoriti na talijanskome standardnome jeziku u velikom broju slučajeva već nakon jedne godine provedene u vrtiću. Odgojitelji pretežno smatraju da u radu s djecom najviše koriste didaktičku metodu pričanja priče. Podaci dobiveni istraživanjem poslužit će za analizu učenja talijanskoga jezika kao drugoga jezika (L2) djeteta hrvatofona, te za usporedbu didaktičkih tehnika korištenih u procesu usvajanja talijanskoga kao drugoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dijana Drandić (autor)

Avatar Url Lorena Lazarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lazarić, Lorena; Drandić, Dijana; Žigante, Linda
Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 79-93 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lazarić, L., Drandić, D. & Žigante, L. (2016) Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića. U: Zrilić, S. (ur.)Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika.
@article{article, author = {Lazari\'{c}, Lorena and Drandi\'{c}, Dijana and \v{Z}igante, Linda}, editor = {Zrili\'{c}, S.}, year = {2016}, pages = {79-93}, keywords = {dijete hrvatofon, interkulturalne jezi\v{c}ne kompetencije, odgojitelj, vertikalna/horizontalna vi\v{s}ejezi\v{c}nost, talijanski jezik}, isbn = {978-953-331-135-7}, title = {Razvoj dvojezi\v{c}nosti u vi\v{s}ekulturnom okru\v{z}enju talijanskog vrti\'{c}a}, keyword = {dijete hrvatofon, interkulturalne jezi\v{c}ne kompetencije, odgojitelj, vertikalna/horizontalna vi\v{s}ejezi\v{c}nost, talijanski jezik}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lazari\'{c}, Lorena and Drandi\'{c}, Dijana and \v{Z}igante, Linda}, editor = {Zrili\'{c}, S.}, year = {2016}, pages = {79-93}, keywords = {Croatian speaking children, intercultural linguistic competence, educator, multilingualism, Italian language}, isbn = {978-953-331-135-7}, title = {The Development of Bilingualism in the Multicultural Environment of the Italian Kindergarten}, keyword = {Croatian speaking children, intercultural linguistic competence, educator, multilingualism, Italian language}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font