Pregled bibliografske jedinice broj: 815725
Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića
Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 79-93 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 815725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj dvojezičnosti u višekulturnom okruženju talijanskog vrtića
(The Development of Bilingualism in the Multicultural Environment of the Italian Kindergarten)
Autori
Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana ; Žigante, Linda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
/ Zrilić, Smiljana - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2016, 79-93
ISBN
978-953-331-135-7
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup:Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete hrvatofon ; interkulturalne jezične kompetencije ; odgojitelj ; vertikalna/horizontalna višejezičnost ; talijanski jezik
(Croatian speaking children ; intercultural linguistic competence ; educator ; multilingualism ; Italian language)
Sažetak
U radu se prikazuju rezultati istraživanja kojim se željelo utvrditi kojim još jezikom/dijalektom (talijanskim standardnim jezikom / istrovenetskim dijalektom / hrvatskim standardnim jezikom / čakavskim dijalektom) govore djeca koja polaze talijanski vrtić ; nakon koliko vremena djeca kojima talijanski jezik nije materinski jezik počinju koristiti taj jezik te kojim se didaktičkim metodama služe odgojitelji u radu s djecom u cilju postizanja komunikacije na talijanskome jeziku. Istraživanje je provedeno na 69 odgojitelja iz dječjih vrtića na talijanskome jeziku Istarske županije. Statističkom analizom podataka utvrđeno je da pri upisu u talijanski vrtić djeca najčešće govore čakavskim dijalektom, rjeđe hrvatskim i talijanskim standardnim jezikom, dok istrovenetski dijalekt koriste vrlo rijetko. Dijete hrvatofon počinje govoriti na talijanskome standardnome jeziku u velikom broju slučajeva već nakon jedne godine provedene u vrtiću. Odgojitelji pretežno smatraju da u radu s djecom najviše koriste didaktičku metodu pričanja priče. Podaci dobiveni istraživanjem poslužit će za analizu učenja talijanskoga jezika kao drugoga jezika (L2) djeteta hrvatofona, te za usporedbu didaktičkih tehnika korištenih u procesu usvajanja talijanskoga kao drugoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti