Pregled bibliografske jedinice broj: 815722
Krizno komuniciranje s javnošću u vezi kredita u švicarskim francima na primjeru odabranih banaka
Krizno komuniciranje s javnošću u vezi kredita u švicarskim francima na primjeru odabranih banaka, 2015., diplomski rad, diplomski, Veleučilište VERN, Specijalistički diplomski stručni studij Poduzetnički menadžment, Zagreb
CROSBI ID: 815722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Krizno komuniciranje s javnošću u vezi kredita u švicarskim francima na primjeru odabranih banaka
(Crisis communication with the public concerning the credits in swiss francs based on the examples of chosen banks)
Autori
Habunek, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Veleučilište VERN, Specijalistički diplomski stručni studij Poduzetnički menadžment
Mjesto
Zagreb
Datum
27.11
Godina
2015
Stranica
73
Mentor
Gregov, Zrinka
Ključne riječi
krizno komuniciranje; krizni menadžment; krizna situacija (kriza); odnosi s javnošću
(crisis communication; crisis management; crisis situation (crisis); public relations)
Sažetak
Svrha ovog rada bila je utvrditi istinu i vratiti povjerenje između banaka i građana u Hrvatskoj, nakon problema s kreditima u švicarskim francima. Nastojalo se istražiti jesu li banke pravovremeno obavijestile svoje klijente o mogućem problemu s njihovim kreditima u švicarskim francima te kako su se i kada obratile javnosti. Postavljena su sljedeća istraživačka pitanja: 1) Na koji su način banke informirale građane o problemu s kreditima u švicarskim francima? 2) Koliki je utjecaj postojanja odjela za krizno komuniciranje na brzinu reakcije i kvalitetu komuniciranja u navedenoj situaciji? 3) Postoji li veza između postojanja odjela za krizno komuniciranje i povjerenja građana prema pojedinoj banci? 4) Ima li kvaliteta kriznog komuniciranja utjecaja na razinu smanjenja plasmana kredita u pojedinoj banci? Korišteni su podaci iz literature i sekundarnih izvora te je provedeno anketiranje na uzorku od 65 klijenata i intervjui sa 6 zaposlenika 6 najvećih banaka u Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da je povjerenje građana prema bankama, nakon problema s kreditima u švicarskim francima , smanjeno, a s time i plasmani novih kredita. Većina ispitanika je sigurna da banke nisu pravovremeno i na pravi način obavijestile klijente o mogućem problemu sa švicarskim frankom stoga je potrebno pronaći rješenje putem kojeg bi se ponovno vratilo povjerenje građana u bankarske institucije. Iz sekundarnih izvora, točnije godišnjih izvješća s web stranica banaka koje su bile uključene u istraživanje, vidljivo je da su se plasmani kredita prema građanima smanjili. Voditelji PR odjela pojedine banke koji su bili uključeni u istraživanje putem intervjua, tvrde kako problem sa švicarskim frankom nije utjecao na smanjenje plasmana novih kredita već je riječ o makroekonomskim faktorima i općenitoj lošoj gospodarskoj situaciji u cijeloj zemlji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija