Pregled bibliografske jedinice broj: 815650
Uloga sveučilišne knjižnice u digitalnom okruženju s obzirom na informacijsko ponašanje studenata humanističkih znanosti
Uloga sveučilišne knjižnice u digitalnom okruženju s obzirom na informacijsko ponašanje studenata humanističkih znanosti, 2016., doktorska disertacija, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 815650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga sveučilišne knjižnice u digitalnom okruženju s obzirom na informacijsko ponašanje studenata humanističkih znanosti
(The role of the university library in the digital environment with regard to the information behavior of the humanities students)
Autori
Dimzov, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
18.03
Godina
2016
Stranica
253
Mentor
Jelušić, Srećko ; Stričević, Ivanka
Ključne riječi
informacijska pismenost; studenti; visokoškolska knjižnica
(Information literacy; students; academic libraries)
Sažetak
Promjene u informacijskom okruženju utjecale su na informacijsko ponašanje studenata i način na koji oni traže, pronalaze i koriste informacijske izvore za učenje. Preferencije novih generacija studenata prema e-izvorima i novim tehnologijama utječu na način njihovog čitanja i učenja. Što se, s obzirom na promjene u informacijskom okruženju događa s čitanjem tiskanih izvora koji su još uvijek bitni, posebice za humanističke znanosti? U fokusu ovog istraživanja bit će način učenja preddiplomskih studenata humanističkih znanosti u odnosu na odabir informacijskih izvora, tiskanih i digitalnih. Kako je odabir izvora učenja djelomice uvjetovan zahtjevima kurikuluma istražit će se karakteristike i format preporučene literature iz izvedbenih planova humanističkih znanosti. Također će se utvrditi koju građu, tiskanu ili digitalnu, studenti koriste i zašto, te njihove preferencije. Analizirat će se citati u završnim radovima kako bi se utvrdile karakteristike i format citiranih radova. Razumijevanje ponašanja studenata u interakciji s informacijskim izvorima, tradicionalnim i elektroničkim, od velike je važnosti za sve sudionike obrazovnog procesa, a posebice za izgradnju zbirki i usluga sveučilišne knjižnice. Stoga će se u radu istraživati na koji način studenti uče, koje informacijske izvore koriste, kako i zašto se stvaraju obrasci učenja pod utjecajem digitalnih tehnologija i kako se to odražava na rad sveučilišne knjižnice kojoj je obrazovna uloga jedna od primarnih uloga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru