Pregled bibliografske jedinice broj: 815419
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih. Split: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2016 (istraživački izvještaj)
CROSBI ID: 815419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i
samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih
(Self-evaluation of competence, motivation and
self-efficacy of teachers in adult education)
Autori
Brčić Kuljiš, Marita ; Popović, Toni ; Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Vican, Dijana ; Pavičić, Jurica ; Relja, Renata ; Živčić, Mile ; Vučić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, istraživački izvještaj, ostalo
Izdavač
Hrvatsko andragoško društvo (HAD)
Grad
Split
Godina
2016
Stranica
97
ISBN
978-953-98811-5-1
Ključne riječi
obrazovanje odraslih ; kompetencije nastavnika ; motivacija ; samoefikasnost
(adult education ; teacher competences ; motivation ; self-efficacy)
Sažetak
Pod okriljem Europskog socijalnog fonda organiziran je projekt pod nazivom Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih čiji je cilj na sustavan i cjeloviti način definirati skupine kompetencija nastavnika koji rade u sustavu obrazovanja odraslih kako bi se njihovo zanimanje i standard kvalifikacije mogli upisati u registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Smatra se kako bi to bio značajan korak u osiguranju kvalitete sustava obrazovanja odraslih za čije programe postoji značajan interes u Republici Hrvatskoj. S ciljem dobivanja što relevantnijih pokazatelja, na temelju kojih će biti moguće oblikovati standard zanimanja i standard kvalifikacije nastavnika u obrazovanju odraslih i razraditi kurikulumske jezgre namijenjene stjecanju kompetencija nastavnika za obrazovanje odraslih, bilo je potrebno ispitati i utvrditi potrebe trţišta rada (rezultati prezentirani u prvom istraţivačkom izvješću ovoga projekta) i nastavnika zaposlenih u navedenom sustavu (sadrţaj ovoga izvješća) za kompetencijama i kvalifikacijama nastavnika u sustavu obrazovanja odraslih te analizirati kurikulume namijenjene osposobljavanju stručnjaka za obrazovanje odraslih u zemljama koje već imaju ovakva iskustva (rezultati će biti dostavljeni u sljedećoj publikaciji proizašloj unutar aktivnosti projekta). Podaci prezentirani u ovome izvješću dobiveni su online istraţivanjem u kojem su sudjelovala 353 sudionika – nastavnici koji rade u sustavu obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj. Istraţivanje je provedeno tijekom prosinca 2015. godine. Primijenjen je instrument za ispitivanje nekih značajki rada nastavnika u obrazovanju odraslih – ključnih poslova, specifičnih i generičkih vještina i kompetencija te samoefikasnosti i motivacije nastavnika. Dobiveni rezultati pokazuju kako nastavnici najvaţnijim poslovima smatraju pripremu i izvoĎenje nastave unutar kojih su prepoznali neka od osnovnih načela obrazovanja odraslih i to: osmišljavanje i ostvarivanje nastavnoga procesa koji uvaţava recentne znanstvene spoznaje iz područja andragogije s jedne strane, te razvojne osobitosti i prethodna iskustva polaznika s druge. Većina se ispitanika procjenjuje dovoljno kompetentnima za obavljanje posla nastavnika u obrazovanju odraslih iako veliki dio njih smatra da kompetencije potrebne za obavljanje toga posla nisu u dovoljnoj mjeri stekli tijekom svoga formalnog obrazovanja. Za procjenu osobne kompetentnosti, kao jedini značajni prediktor, izdvojena je intrinzična motivacija nastavnika. Upravo se ta varijabla pokazala prediktivnom i za procjenu vaţnosti svih znanja i vještina koji su nastavniku potrebni da bi uspješno obavljao sve ključne poslove – od nastavnog procesa do suradnje s unutarnjim i vanjskim dionicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-ESF-HR.3.1.15-0014 - Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih - unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (Brčić Kuljiš, Marita, EK - Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru
Profili:
Morana Koludrović
(autor)
Toni Popović
(autor)
Jurica Pavičić
(autor)
Ina Reić-Ercegovac
(autor)
Dijana Vican
(autor)
Renata Relja
(autor)
Maja Ljubetić
(autor)
Marita Brčić Kuljiš
(autor)