Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 815419

Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih


Brčić Kuljiš, Marita; Popović, Toni; Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Vican, Dijana; Pavičić, Jurica; Relja, Renata; Živčić, Mile; Vučić, Mario
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih. Split: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2016 (istraživački izvještaj)


CROSBI ID: 815419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih
(Self-evaluation of competence, motivation and self-efficacy of teachers in adult education)

Autori
Brčić Kuljiš, Marita ; Popović, Toni ; Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Vican, Dijana ; Pavičić, Jurica ; Relja, Renata ; Živčić, Mile ; Vučić, Mario

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, istraživački izvještaj, ostalo

Izdavač
Hrvatsko andragoško društvo (HAD)

Grad
Split

Godina
2016

Stranica
97

ISBN
978-953-98811-5-1

Ključne riječi
obrazovanje odraslih ; kompetencije nastavnika ; motivacija ; samoefikasnost
(adult education ; teacher competences ; motivation ; self-efficacy)

Sažetak
Pod okriljem Europskog socijalnog fonda organiziran je projekt pod nazivom Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih čiji je cilj na sustavan i cjeloviti način definirati skupine kompetencija nastavnika koji rade u sustavu obrazovanja odraslih kako bi se njihovo zanimanje i standard kvalifikacije mogli upisati u registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Smatra se kako bi to bio značajan korak u osiguranju kvalitete sustava obrazovanja odraslih za čije programe postoji značajan interes u Republici Hrvatskoj. S ciljem dobivanja što relevantnijih pokazatelja, na temelju kojih će biti moguće oblikovati standard zanimanja i standard kvalifikacije nastavnika u obrazovanju odraslih i razraditi kurikulumske jezgre namijenjene stjecanju kompetencija nastavnika za obrazovanje odraslih, bilo je potrebno ispitati i utvrditi potrebe trţišta rada (rezultati prezentirani u prvom istraţivačkom izvješću ovoga projekta) i nastavnika zaposlenih u navedenom sustavu (sadrţaj ovoga izvješća) za kompetencijama i kvalifikacijama nastavnika u sustavu obrazovanja odraslih te analizirati kurikulume namijenjene osposobljavanju stručnjaka za obrazovanje odraslih u zemljama koje već imaju ovakva iskustva (rezultati će biti dostavljeni u sljedećoj publikaciji proizašloj unutar aktivnosti projekta). Podaci prezentirani u ovome izvješću dobiveni su online istraţivanjem u kojem su sudjelovala 353 sudionika – nastavnici koji rade u sustavu obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj. Istraţivanje je provedeno tijekom prosinca 2015. godine. Primijenjen je instrument za ispitivanje nekih značajki rada nastavnika u obrazovanju odraslih – ključnih poslova, specifičnih i generičkih vještina i kompetencija te samoefikasnosti i motivacije nastavnika. Dobiveni rezultati pokazuju kako nastavnici najvaţnijim poslovima smatraju pripremu i izvoĎenje nastave unutar kojih su prepoznali neka od osnovnih načela obrazovanja odraslih i to: osmišljavanje i ostvarivanje nastavnoga procesa koji uvaţava recentne znanstvene spoznaje iz područja andragogije s jedne strane, te razvojne osobitosti i prethodna iskustva polaznika s druge. Većina se ispitanika procjenjuje dovoljno kompetentnima za obavljanje posla nastavnika u obrazovanju odraslih iako veliki dio njih smatra da kompetencije potrebne za obavljanje toga posla nisu u dovoljnoj mjeri stekli tijekom svoga formalnog obrazovanja. Za procjenu osobne kompetentnosti, kao jedini značajni prediktor, izdvojena je intrinzična motivacija nastavnika. Upravo se ta varijabla pokazala prediktivnom i za procjenu vaţnosti svih znanja i vještina koji su nastavniku potrebni da bi uspješno obavljao sve ključne poslove – od nastavnog procesa do suradnje s unutarnjim i vanjskim dionicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-ESF-HR.3.1.15-0014 - Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih - unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (Brčić Kuljiš, Marita, EK - Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Brčić Kuljiš, Marita; Popović, Toni; Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Vican, Dijana; Pavičić, Jurica; Relja, Renata; Živčić, Mile; Vučić, Mario
Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih. Split: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2016 (istraživački izvještaj)
Brčić Kuljiš, M., Popović, T., Reić Ercegovac, I., Koludrović, M., Ljubetić, M., Vican, D., Pavičić, J., Relja, R., Živčić, M. & Vučić, M. (2016) Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih. Split, Hrvatsko andragoško društvo (HAD).
@book{book, author = {Br\v{c}i\'{c} Kulji\v{s}, Marita and Popovi\'{c}, Toni and Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Koludrovi\'{c}, Morana and Ljubeti\'{c}, Maja and Vican, Dijana and Pavi\v{c}i\'{c}, Jurica and Relja, Renata and \v{Z}iv\v{c}i\'{c}, Mile and Vu\v{c}i\'{c}, Mario}, year = {2016}, pages = {97}, keywords = {obrazovanje odraslih, kompetencije nastavnika, motivacija, samoefikasnost}, isbn = {978-953-98811-5-1}, title = {Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih}, keyword = {obrazovanje odraslih, kompetencije nastavnika, motivacija, samoefikasnost}, publisher = {Hrvatsko andrago\v{s}ko dru\v{s}tvo (HAD)}, publisherplace = {Split} }
@book{book, author = {Br\v{c}i\'{c} Kulji\v{s}, Marita and Popovi\'{c}, Toni and Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Koludrovi\'{c}, Morana and Ljubeti\'{c}, Maja and Vican, Dijana and Pavi\v{c}i\'{c}, Jurica and Relja, Renata and \v{Z}iv\v{c}i\'{c}, Mile and Vu\v{c}i\'{c}, Mario}, year = {2016}, pages = {97}, keywords = {adult education, teacher competences, motivation, self-efficacy}, isbn = {978-953-98811-5-1}, title = {Self-evaluation of competence, motivation and self-efficacy of teachers in adult education}, keyword = {adult education, teacher competences, motivation, self-efficacy}, publisher = {Hrvatsko andrago\v{s}ko dru\v{s}tvo (HAD)}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font