Pregled bibliografske jedinice broj: 815150
Identifikacija djece s ADHD-om u osnovnoj školi: primjenjivost samoprocjene i mogućnost jačanja socijalnih vještina u kontekstu odgojno-obrazovne stvarnosti
Identifikacija djece s ADHD-om u osnovnoj školi: primjenjivost samoprocjene i mogućnost jačanja socijalnih vještina u kontekstu odgojno-obrazovne stvarnosti // Zbornik sažetaka / Bukvić, Zlatko (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 815150 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identifikacija djece s ADHD-om u osnovnoj školi: primjenjivost samoprocjene i mogućnost jačanja socijalnih vještina u kontekstu odgojno-obrazovne stvarnosti
(Identification of children with ADHD in primary schools: applicability of self-assessment and a possibility of strenghtening social skills in the context of educational reality)
Autori
Romstein, Ksenija ; Velki, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka
/ Bukvić, Zlatko - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2016
ISBN
978-953-58871-0-2
Skup
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ADHD; interakcija; socijalne vještine; vršnjačko isključivanje
(ADHD; interaction; social skills; peer exclusion)
Sažetak
Postojeća praksa jačanja socijalnih vještina kod djece s ADHD-om, kada i postoji, tada je uglavnom usmjerena na one učenike koji imaju formalno utvrđen ADHD, dok se o djeci koja su izložena čimbenicima rizika za razvoj ADHD-a ne daje gotovo nikakva pozornost. Kada se govori o čimbenicima rizika za razvoj ADHD-a tada se u prvome redu misli na snižene socijalne vještine i nemogućnost samoregulacije vlastita ponašanja u skladu s očekivanjima u kontekstu odgojno- obrazovne institucije. Takva djeca doživljavaju vršnjačko odbacivanje i konstantni osjećaj neuspjeha čime se generira zatvoreni krug vlastita neuspjeha i socijalne isključenosti.Kako bi se saznalo postoje li djeca koja, prema kriterijima samoprocjene, imaju izražene simptome ADHD-a, provedeno je istraživanje u kojemu je sudjelovao 501 učenik (254 dječaka i 247 djevojčica) iz 6 osnovnih škola na području Osječko-baranjske i Brodsko- posavske županije. Pokazalo se kako 24% učenika prema kriterijima samoprocjene ima simptome ADHD-a koji su kompatibilni s kriterijima navedenim u DSM-V priručniku. To su impulzivno reagiranje, nepažnja i hiperaktivnost. Problemi u odnosima s vršnjacima koja ta djeca imaju su izloženost vršnjačkom nasilju (verbalnom, tjelesnom i elektronskom). Odnosno, djeca koja su suspektna na postojanje ADHD-a su češće žrtve vršnjačkog nasilja nego počinitelji. Stoga se postavlja pitanje mogućnosti dizajniranja programa jačanja socijalnih kompetencija i uključivanja djece kojoj je to potrebno u odnosu na percepciju vlastita ponašanja i kvalitete relacija s okruženjem. Također, nameće se pitanje etike istraživanja u kojoj je princip anonimnosti iznad principa dječje dobrobiti u smislu ukazivanja na problem i mogućnost promjene interpersonalnih relacija u djetetovu proksimalnom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek