Pregled bibliografske jedinice broj: 815095
Doživljaj programa „Škola za posvojitelje“ - perspektive sudionika i voditeljica programa
Doživljaj programa „Škola za posvojitelje“ - perspektive sudionika i voditeljica programa // Kako smo postali obitelj: Posvojenje - dio moje priče / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb, 2016. str. 90-123 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 815095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj programa „Škola za posvojitelje“ -
perspektive sudionika i voditeljica programa
(The experience of the "School for adoptive
parents" - the perspective of participants and
program coordinator)
Autori
Barać, Jelena ; Laklija, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kako smo postali obitelj: Posvojenje - dio moje priče
/ Maleš, Dubravka - Zagreb, 2016, 90-123
ISBN
978-953-58941-0-0
Skup
Kako smo postali obitelj II Posvojenje – dio moje priče
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
edukacija i priprema posvojenja ; polaznici edukacije ; doživljaj ; evaluacija programa
(Education and preparation for adoption proces ; education participants ; experience ; program evaluation)
Sažetak
Posvojenje je drugačiji oblik formiranja obitelji koji sa sobom nose određene specifičnosti i izazove s kojima se biološke obitelji ne susreću. Jedinstveni izazovi i zadaci s kojima se susreću potencijalni posvojitelji nameću potrebu za edukacijom i pripremom. Cilj ovog istraživanja je opisati doživljaj programa edukacije i pripreme posvojenja iz perspektive polaznika i voditeljica programa „Škola za posvojitelje“ u okviru udruge „Na drugi način“. Provedena je fokusna grupa s posvojiteljima i grupni intervju s potencijalnim posvojiteljima koji su završili program„Škola za posvojitelje“ te polustrukturirani intervjui s voditeljicama programa. Sudionici iskustvo sudjelovanja u programu edukacije i pripreme posvojenja opisuju kroz doživljaj grupne interakcije, zadovoljstvo radom voditeljica i vlastitim sudjelovanjem te pozitivne osjećaje vezane uz sudjelovanje u programu. Sudionici povezuju svoje iskustvo sudjelovanja u programu s doživljajem vlastite spremnosti za ulogu posvojitelja kroz učvršćivanje odluke o posvojenju i motivaciju za daljnje djelovanje u cilju realiziranja posvojenja, realniju sliku o posvojenju te nove spoznaje o specifičnim temama. Voditeljice programa opisuju svoje iskustvo sudjelovanja u programu edukacije i pripreme posvojenja kroz konstantno učenje i stjecanje novih iskustava, stalnu prisutnost potvrde o svrsishodnosti programa, zadovoljstvo suradnjom s polaznicima programa te kvalitetu suradnje među voditeljicama. Sudionici i voditeljice istaknuli su neke od mogućnosti koje bi mogle dovesti do unapređenja kako programa edukacije tako i same podrške na razini sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti