Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 815072

Nesročne sintagme u nastavi hrvatskog kao inog jezika


Udier, Sanda Lucija
Nesročne sintagme u nastavi hrvatskog kao inog jezika // Výuka jihoslovanských jazyků a literatur v dnesní Europě / Krejči, Pavel ; Krejčova, Elena (ur.).
Brno: Masarykova univerzita, 2014. str. 671-677


CROSBI ID: 815072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nesročne sintagme u nastavi hrvatskog kao inog jezika
(Non-congruent Noun Syntagms in CL2 Teaching)

Autori
Udier, Sanda Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Výuka jihoslovanských jazyků a literatur v dnesní Europě

Urednik/ci
Krejči, Pavel ; Krejčova, Elena

Izdavač
Masarykova univerzita

Grad
Brno

Godina
2014

Raspon stranica
671-677

ISBN
978-80-904846-7-2

Ključne riječi
nesročne sintagme, poučavanje hrvatskog kao inog jezika
(non-congruent noun sytagm, Croatian L2 teaching)

Sažetak
Sintagmom se smatra svaki najmanje dvočlani uzastopni spoj samoznačnih riječi povezanih na temelju zavisnosti, a prema padežnom slaganju ili neslaganju upravnoga i zavisnoga člana razlikuju se sročne i nesročne sintagme. Prema vrsti riječi kojoj pripada upravni član sintagme se dijele na imeničke, pridjevske i glagolske. Upravni član u kontekstualno neuključenoj nesročnoj sintagmi uvijek je u nominativu. Kontekstualno uključena, takva sintagma može imati sve rečenične uloge, a padež upravnog člana ovisi o ulozi koju sintagma ima u rečenici te o rekciji predikatnoga glagola. Padež u kojemu je zavisni član sintagme, njegova morfologija i semantika, odnosno kombinacija dvaju padeža u kontekstualno uključenoj sintagmi, čini obradu i usvajanje nesročnih sintagma u nastavi hrvatskog kao inog jezika (HIJ-a) zahtjevnima. Obrada nesročnih sintagma podrazumijeva ovladanost oblicima i značenjem padeža u kojem je zavisni član sintagme u kombinaciji sa značenjem onoga padeža u kojemu se, iz sintaktičkih razloga, nalazi upravni član. U članku će biti riječi o nesročnim imeničkim sintagmama kao o sastavnici poučavanja HIJ-a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanda Lucija Udier (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Udier, Sanda Lucija
Nesročne sintagme u nastavi hrvatskog kao inog jezika // Výuka jihoslovanských jazyků a literatur v dnesní Europě / Krejči, Pavel ; Krejčova, Elena (ur.).
Brno: Masarykova univerzita, 2014. str. 671-677
Udier, S. (2014) Nesročne sintagme u nastavi hrvatskog kao inog jezika. U: Krejči, P. & Krejčova, E. (ur.) Výuka jihoslovanských jazyků a literatur v dnesní Europě. Brno, Masarykova univerzita, str. 671-677.
@inbook{inbook, author = {Udier, Sanda Lucija}, year = {2014}, pages = {671-677}, keywords = {nesro\v{c}ne sintagme, pou\v{c}avanje hrvatskog kao inog jezika}, isbn = {978-80-904846-7-2}, title = {Nesro\v{c}ne sintagme u nastavi hrvatskog kao inog jezika}, keyword = {nesro\v{c}ne sintagme, pou\v{c}avanje hrvatskog kao inog jezika}, publisher = {Masarykova univerzita}, publisherplace = {Brno} }
@inbook{inbook, author = {Udier, Sanda Lucija}, year = {2014}, pages = {671-677}, keywords = {non-congruent noun sytagm, Croatian L2 teaching}, isbn = {978-80-904846-7-2}, title = {Non-congruent Noun Syntagms in CL2 Teaching}, keyword = {non-congruent noun sytagm, Croatian L2 teaching}, publisher = {Masarykova univerzita}, publisherplace = {Brno} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font