Pregled bibliografske jedinice broj: 814993
Kreiranje i upravljanje markom urbane sredine
Kreiranje i upravljanje markom urbane sredine, 2016., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 814993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreiranje i upravljanje markom urbane sredine
(Creating and managing the Brand of the urban Environment)
Autori
Zekić Kereži, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
09.05
Godina
2016
Stranica
115
Mentor
Mencer, Ivan
Ključne riječi
marka; urbana sredina; identitet; strategija; promocija; Bjelovar
(brand; urban environment; identity; strategy; promotion; Bjelovar)
Sažetak
U cilju postizanja prepoznatljivosti na tržištu, gradovi poput proizvoda i tvrtki, stvaraju marku urbane sredine. Kako su potrošači lojalni određenim proizvodima, tako i određene ciljne skupine prepoznaju marku određene urbane sredine i postaju odani određenim obilježjima te urbane sredine. Zadatak ovog rada je semantički, logički i semiotički definirati i determinirati marku kao pojam, njezino značenje i način prenošenja poruke pripadnicima ciljne grupe. Razrađeni su bitni elementi marke i vrste marke, koji su efekti (ishodi) stvaranja marke i njenog uspješnog ili neuspješnog pozicioniranja na tržištu. Ujedno su prikazane i neke od metoda utvrđivanja vrijednosti najuspješnijih i najmoćnijih marki u svijetu. Posebno su obrađene specifičnosti marke urbane sredine s obzirom na činjenicu da je urbana sredina geografska jedinica i ne može se kao proizvod ili usluga ponuditi nigdje izvan geografskih koordinata same te urbane sredine. Obrađeni su psihološki i sociološki činitelji na temelju kojih se formira imidž i reputacija urbane sredine, a dodatno su obrađene i specifičnosti konkurentskog odnosa pojedinih urbanih sredina s ukazivanjem i na mogućnost kooperacije zasnovane na socijalnoj osjetljivosti kao bitnoj ljudskoj osobini. Kroz povijesni razvoj i važnije značajke grada Bjelovara, razvojnu strategiju unapređenja grada stvorena je podloga za izradu SWOT analize i istraživanje potreba i sklonosti stanovnika grada Bjelovara. U radu su analizirana već provedena istraživanja Državnog zavoda za statistiku, Centra za istraživanje tržišta -Gfk, Interbrenda i MillWard Browna kao i istraživanje provedeno anketom za potrebe ovog magistarskog rada. Na temelju tako prikupljenih podataka predložen je model upravljanja markom urbane sredine grada Bjelovara, koncipirani su misija, vizija i ključni ciljevi grada Bjelovara te su definirane ciljne grupe kojima su namijenjeni sadržaji koju su uobličeni porukom kodiranom u predloženom grafičkom dizajnu s pratećim sloganom. Ujedno je u tom dijelu rada predložen i model promocije marke grada Bjelovara, od načina gradnje do održavanja njene reputacije, a sve to je moguće s minimalnim sredstvima odmah implementirati u praktični život. Time bi se u gradu pokrenula živost i intenzivirala volja i želja ljudi da sami doprinesu svojem zapošljavanju i kreiranju izvora prihoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivan Mencer
(mentor)