Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 813949

Komparativna studija stavova prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja


Vejo, Edina; Vlah, Nataša; Durmić, Azemina
Komparativna studija stavova prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja // Znakovi vremena, 17 (2014), 65-66; 115-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 813949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komparativna studija stavova prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja
(A comparative study of standpoints on cooperation in social conflicts among Bosnian, Croatian and Paksitani teachers)

Autori
Vejo, Edina ; Vlah, Nataša ; Durmić, Azemina

Izvornik
Znakovi vremena (1512-5416) 17 (2014), 65-66; 115-128

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
komparativna studija; upravljanje sukobima; socijalna epistemiologija
(comparative study; conflict management; social epistemology)

Sažetak
Cilj rada je bio komparativno analizirati stavove prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja. Uzorak istraživanja se sastojao od tri poduzorka. Prvi poduzorak činili su učitelji iz Rijeke (N = 155 ; dob M = 40 godina ; 96% ženskog spola). Drugi poduzorak činili su učitelji iz Bosne i Hercegovine i to učitelji iz centralnih gradova Zenice i Kaknja (N = 107 ; dob M = 45 godina ; 66% ženskog spola. Treći poduzorak obuhvatio je 100 učitelja iz Pakistana, Peshawarcity blizu granice sa Afganistanom (N = 100 ; dob M = 40 godina ; 79% ženskog spola). Primjenjena je Skala za mjerenje stavova o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2010). Podaci su prikupljeni tokom 2012. godine, a u Pakistanu uz podršku i pomoć NGO NIDA. Obrada informacija je učinjena deskriptivnom analizom, univarijantnom analizom uz Scheffe post hoc test i diskriminativnom analizom. Razlikovanje je utvrđeno u dvije dimenzije. Prvo, učitelji iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske više iskazuju demokratičnost u sukobima od svojih kolega u Pakistanu. Drugo, učitelji Hrvatskoj prihvaćaju alternativnost u rješavanju sukoba dok učitelji u Bosni i Hercegovini ne prihvaćaju takvu mogućnost u rješavanju sukoba pri čemu su učitelji u Pakistanu neutralni u odnosnu na alternativnost u rješavanju sukoba. Razloge ovakvih rezultata možemo potražiti u kulturnim specifičnostima i zajedničkoj povijesti, teritorijalnoj bliskosti/udaljenosti odnosno evropskom civilizacijskom pripadanju/nepripadanju. Istraživanje je otvorilo niz pitanja i podstaklo na dodatnu afirmaciju potrebe provođenja kros-kulturalnih istraživačkih projekata i potrebu vrlo suptilne interpretacije rezultata takvih istraživanja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Nataša Vlah (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vejo, Edina; Vlah, Nataša; Durmić, Azemina
Komparativna studija stavova prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja // Znakovi vremena, 17 (2014), 65-66; 115-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vejo, E., Vlah, N. & Durmić, A. (2014) Komparativna studija stavova prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja. Znakovi vremena, 17 (65-66), 115-128.
@article{article, author = {Vejo, Edina and Vlah, Nata\v{s}a and Durmi\'{c}, Azemina}, year = {2014}, pages = {115-128}, keywords = {komparativna studija, upravljanje sukobima, socijalna epistemiologija}, journal = {Znakovi vremena}, volume = {17}, number = {65-66}, issn = {1512-5416}, title = {Komparativna studija stavova prema kooperaciji u socijalnim sukobima izme\dju bosanskih, hrvatskih i pakistanskih u\v{c}itelja}, keyword = {komparativna studija, upravljanje sukobima, socijalna epistemiologija} }
@article{article, author = {Vejo, Edina and Vlah, Nata\v{s}a and Durmi\'{c}, Azemina}, year = {2014}, pages = {115-128}, keywords = {comparative study, conflict management, social epistemology}, journal = {Znakovi vremena}, volume = {17}, number = {65-66}, issn = {1512-5416}, title = {A comparative study of standpoints on cooperation in social conflicts among Bosnian, Croatian and Paksitani teachers}, keyword = {comparative study, conflict management, social epistemology} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font