Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 813915

Povezanost između procjene problema u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne teškoće i teškoće ponašanja i stavova prema obrascima ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave


Vlah, Nataša; Rašković, Kosta
Povezanost između procjene problema u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne teškoće i teškoće ponašanja i stavova prema obrascima ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 141-154 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 813915 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost između procjene problema u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne teškoće i teškoće ponašanja i stavova prema obrascima ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave
(Connection between elementary school teacher's estimates problems in working with children who manifest emotional and behavioral difficulties and attitudes toward behavioral patterns in conflict)

Autori
Vlah, Nataša ; Rašković, Kosta

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11 (2014), 1; 141-154

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalne teškoće i teškoće ponašanja; EBD; inkluzivna pedagogija; konfliktologija; sukobi; suradnja; obrasci ponašanja; učitelji
(emotional and behavioral difficulties; EBD; inclusive pedagogy; conflictology; conflict; cooperation; patterns of behavior; teachers)

Sažetak
U radu se teorijski polazi od elemenata suvremenih spoznaja inkluzivne pedagogije u radu s djecom koja manifestiraju eksternalizirane i internalizirane probleme u ponašanju u osnovnoj školi i teorije upravljanja sukobima u konceptu konfliktologije odgoja i obrazovanja. Osnovni ciljevi istraživanja su ispitati procijenjene probleme u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne teškoće, agresivno i antisocijalno ponašanje te teškoće pažnje i hiperaktivnost (EBD) u stručnom radu učitelja razredne nastave te utvrditi mogućnost predviđanja tri vrste procijenjenih problema u radu s djecom koja manifestiraju EBD pomoću tri različita stava prema obrascima ponašanja učitelja u sukobima (pobjeđivanje, izbjegavanje i suradnja). Uzorak sudionika su 148 učiteljica i 7 učitelja razredne nastave iz 17 škola Primorsko-goranske županije od 25 do 65 godina, prosječno 44 godine starosti. Instrumenti su Skala stavova prema obrascima ponašanja u sukobima (Vlah, 2013) i Skala emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju Keresteš (2006). Hipoteze su testirane deskriptivnom statistikom, korelacijskom i regresijskom analizama. Učiteljicama je rad s EBD teškoćama veoma mali problem. Prema odbacivanju suradnje u sukobima se može predvidjeti veća procjena problema u radu s emocionalnim (internaliziranim) teškoćama u razrednoj nastavi. Učitelji koji odbacuju suradnju u sukobima procjenjuju veći problem u radu s djetetom s emocionalnim (internaliziranim) teškoćama. Rezultati upućuju na potrebu učenja o obrascu suradnje u suvremenoj inkluzivnoj pedagoškoj praksi. Sugeriraju se dodatna istraživanja za provjeru dobivenih nalaza u različitim kulturološkim kontekstima i primjenom triangulacije metodološkog nacrta.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Vlah, Nataša; Rašković, Kosta
Povezanost između procjene problema u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne teškoće i teškoće ponašanja i stavova prema obrascima ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 141-154 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vlah, N. & Rašković, K. (2014) Povezanost između procjene problema u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne teškoće i teškoće ponašanja i stavova prema obrascima ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 141-154.
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Ra\v{s}kovi\'{c}, Kosta}, year = {2014}, pages = {141-154}, keywords = {emocionalne te\v{s}ko\'{c}e i te\v{s}ko\'{c}e pona\v{s}anja, EBD, inkluzivna pedagogija, konfliktologija, sukobi, suradnja, obrasci pona\v{s}anja, u\v{c}itelji}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Povezanost izme\dju procjene problema u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne te\v{s}ko\'{c}e i te\v{s}ko\'{c}e pona\v{s}anja i stavova prema obrascima pona\v{s}anja u sukobima kod u\v{c}itelja razredne nastave}, keyword = {emocionalne te\v{s}ko\'{c}e i te\v{s}ko\'{c}e pona\v{s}anja, EBD, inkluzivna pedagogija, konfliktologija, sukobi, suradnja, obrasci pona\v{s}anja, u\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Ra\v{s}kovi\'{c}, Kosta}, year = {2014}, pages = {141-154}, keywords = {emotional and behavioral difficulties, EBD, inclusive pedagogy, conflictology, conflict, cooperation, patterns of behavior, teachers}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Connection between elementary school teacher's estimates problems in working with children who manifest emotional and behavioral difficulties and attitudes toward behavioral patterns in conflict}, keyword = {emotional and behavioral difficulties, EBD, inclusive pedagogy, conflictology, conflict, cooperation, patterns of behavior, teachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font