Pregled bibliografske jedinice broj: 813906
Međunarodni i europski instrumenti profesionalnog usmjeravanja i izobrazbe te socijalne rehabilitacije, s posebnim osvrtom na odredbe članaka 9, 10. i 15. Europske socijalne povelje
Međunarodni i europski instrumenti profesionalnog usmjeravanja i izobrazbe te socijalne rehabilitacije, s posebnim osvrtom na odredbe članaka 9, 10. i 15. Europske socijalne povelje // Radno pravo, 4 (2007), 3; 45-61 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 813906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međunarodni i europski instrumenti profesionalnog usmjeravanja i izobrazbe te socijalne rehabilitacije, s posebnim osvrtom na odredbe članaka 9, 10. i 15. Europske socijalne povelje
(International and European instruments vocational guidance and education and social rehabilitation, with particular reference to the provisions of Articles 9, 10 and 15 of the European Social Charter)
Autori
Čulo, Ivan ; Ćavar Jozo ; Vladić, Vlado
Izvornik
Radno pravo (1845-1500) 4
(2007), 3;
45-61
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
profesionalno usmjeravanje i izobrazba; socijalna rehabilitacija; Europska socijalna povelja
(vocational guidance and education; social rehabilitation; European Social Charter)
Sažetak
Na današnjem stupnju društvenog razvoja socijalna i obrazovna prava prerastaju državnu autonomiju i postaju nacionalno prilagođena refleksija standarda iz međunarodnih akata. Utemeljenje tih akata na univerzalnoj nespornoj vrijednosti o misiji obrazovanog sustava da većim stupnjem znanja i vještina pozitivno utječe na nacionalni razvoj i bolji osobni socijalni položaj pojedinca rezultiralo je približavanjem donedavno različitih sustava obrazovanja. Svijest o utjecaju obrazovanja na položaj zajednice i pojedinca utjecao je sve zamagljeniju razgraničenost između obrazovne i socijalne i politike, a potom i prava. Stoga su u zadnjih nekoliko desetljeća u međunarodnim aktima s područja obrazovanja sve izraženiji stavovi nekada isključivo s područja radne i socijalne politike, ali i obrnuto – u socijalnim aktima sve je naglašeniji obrazovni prizvuk. Analiza svjetskih i europskih standarda nužno nas vodi do Europske socijalne povelje, akta Vijeća Europe koji predstavlja svojevrsnu poveznicu između svjetskih i daleko zahtjevnijih europskih standarda, ali i akta u kojem je vidljiva isprepletenost socijalne i obrazovne politike i prava. Dodatni značaj Povelje je da ona predstavlja inovaciju u povijesti međunarodnog radnog prava jer su njene odredbe o profesionalnom usmjeravanju i izobrazbi prve takve odredbe na nadnacionalnoj razini. U Povelji su prava na profesionalno usmjeravanje, izobrazbu i rehabilitaciju utvrđena kao sastavni dio prava na rad u okviru članka 1. točke 4., ali i kao posebna prava u članku 9., 10. i 15. Danas, kada cjeloživotno učenje postaje prioritet razvojne politike i svojevrsni trademark i identitet europske orijentacije, te odredbe Povelje zadobivaju značaj vjesnika europskog društva utemeljenog na znanju. Ne samo zbog vidljivog utjecaja na sve kasnije međunarodne akte, već i zbog njenih visoko postavljenih standarda razvidnih iz deskripcije i eksplanacije odredbi te analize stanja i ocjene usklađenosti država članica
Izvorni jezik
Hrvatski