Pregled bibliografske jedinice broj: 813901
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture // Ecology in context of broader social change
Rakičan, Slovenija, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 813901 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
(Ecological thinking - learning new values through visual arts education)
Autori
Tomljenović, Zlata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ecology in context of broader social change
/ - , 2016
Skup
Ecology in context of broader social change
Mjesto i datum
Rakičan, Slovenija, 31.01.2016. - 01.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ekologija; ekološko mišljenje; ekološka umjetnost; holistički pristup učenju i poučavanju; održivi razvoj; nastava likovne kulture
(ecology; ecological thinking; ecological art; holistic approach to learning and teaching; sustainable development; visual arts education)
Sažetak
U članku se razmatra mogućnost obogaćivanja nastave likovne kulture kroz istraživanje ekoloških izazova i razvoj ekološkog mišljenja. Izvođenje nastave likovne kulture treba biti u skladu sa suvremenim zahtjevima recipijenata, njihovim potrebama i interesima. Ovaj cilj može se ostvariti kroz uporabu suvremenih, interaktivnih, humanističkih pristupa odgoju i obrazovanju, koji uključuju razvoj sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja i odgovornijeg odnosa prema prirodi i društvu u kojem živimo. U radu se također razmatraju poveznice između održivog razvoja, ekologije, prirode i likovne umjetnosti. Razvoj ekološkog mišljenja preduvjet je za usvajanje pozitivnih stavova prema prirodi i životnom okolišu. U nastavi likovne kulture ono se može razvijati kroz razgovor o ulozi likovne umjetnosti i umjetnosti općenito u kontekstu postojećih društvenih i ekoloških određenja, kroz uporabu vizualnog mišljenja i likovno izražavanje, kroz razvoj likovnog i estetskog senzibiliteta, što rezultira restrukturiranjem odnosno stvaranjem novih emocionalnih i etičkih struktura koje uključuju intuiciju, empatiju, potrebu za oplemenjivanjem prostora u kojem se živi i mijenjanjem kvalitete svakodnevnog života nabolje. Dugoročno, integracija nastavnoga sadržaja održivog razvoja i nastave likovne kulture trebala bi rezultirati trajnom promjenom odnosa čovjeka prema prirodi i jačanjem njegovog ekološkog senzibiliteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija