Pregled bibliografske jedinice broj: 813342
Obrazovna i socijalna inkluzija učenika s teškoćama iz perspektive učitelja
Obrazovna i socijalna inkluzija učenika s teškoćama iz perspektive učitelja // Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja / Bukvić, Zlatko (ur.).
Varaždin, 2016. str. 63-63 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 813342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna i socijalna inkluzija učenika s teškoćama iz perspektive učitelja
(Educational and social inclusion of students with disabilities - teacher perspective)
Autori
Kranjčec Mlinarić, Jelena ; Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
/ Bukvić, Zlatko - Varaždin, 2016, 63-63
ISBN
978-953-58871-0-2
Skup
11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja"
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovna integracija; učitelji; učenici s teškoćama; kvaliteta podrške
(integration process; teachers; children with disabilities; quality support)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je dobiti uvid u oblike i kvalitetu podrške koju učitelji dobivaju i koju daju učenicima u ostvarivanju procesa obrazovne i socijalne inkluzije. U skladu s ciljem istraživanja postavljena su istraživačka pitanja: Koje oblike podrške učitelji dobivaju i kakvu suradnju ostvaruju u provođenju inkluzije? Koje prilagodbe za učenike s teškoćama učitelji primjenjuju i kako vrednuju njihovo postignuće? Na koji način učitelji doprinose socijalnoj inkluziji učenika s teškoćama? Sudionici istraživanja su učitelji razredne i predmetne nastave s područja Varaždinske županije (N=39). Metoda prikupljanja podataka je polustrukturirani intervju. Intervjui su bilježeni audio zapisom, transkribirani te je provedena kvalitativna analiza podataka koristeći tematsku analizu okvira (Braun, Clark, 2006, Ajduković, 2002). Nalazi istraživana ukazuju na: različite izvore podrške učiteljima, ulogu stručnog suradnika škole u pružanju podrške ; prilagodbe u načinu poučavanja i izazove ; prilagodbe u provjeri znanja i prilagodbe prostora učionice ; iskustva vrednovanja obrazovnih postignuća ; aktivnostima učitelja za poticanje socijalne integracije ; vršnjačkim odnosima te odnosima učitelja prema učeniku. Interpretacijom nalaza istraživanja proizlazi niz smjernica i preporuka za podršku učiteljima u kvalitetnijem pristupu i radu s učenicima s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb