Pregled bibliografske jedinice broj: 813341
Indikatori kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama
Indikatori kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama // Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja / Bukvić, Zlatko (ur.).
Varaždin, 2016. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 813341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Indikatori kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama
(Indicators of quality of inclusive education in primary schools)
Autori
Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija ; Miličević, Josipa ; Repalust, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
/ Bukvić, Zlatko - Varaždin, 2016, 26-26
ISBN
978-953-58871-0-2
Skup
11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja"
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzivni odgoj i obrazovanje; kvalitativna analiza; indikatori kvalitete; učenici s teškoćama u razvoju
(indicators; quality; inclusive education; primary school)
Sažetak
Proces razvoja inkluzivnog odgoja i obrazovanja aktualna je tema svjetskih istraživanja. Stremi se ka otklanjanju uočenih prepreka u uključivanju i ostvarivanju vlastitih potencijala sve djece neovisno o specifičnostima po kojima se neka od njih razlikuju od većine. Kako bi imali temeljno polazište za daljnje unapređenje procesa inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, ovim istraživanjem propituju se indikatori provedbe inkluzije iz perspektive učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja škola. Sudionici istraživanja, učitelji, stručni suradnici i ravnatelji (N=12), odabrani su temeljem kriterija dugogodišnjeg iskustva rada s djecom s teškoćama koja su uključena u redovne osnovne škole. Podaci su prikupljeni putem fokusne grupe, a pri kvalitativnoj analizi koristio se pristup u literaturi poznat kao analiza okvira. Rezultati istraživanja jasno upućuju na ključne indikatore kojima možemo pratiti kvalitetu odgojno obrazovne inkluzije u Hrvatskoj: inkluzivna filozofija i međusobna suradnja svih sudionika (ravnatelji, stručni suradnici, učitelji, učenici, roditelji, stručnjaci izvan škole) ; fleksibilnost sustava obrazovanja koja omogućuje individualan pristup i uvažavanje sposobnosti, mogućnosti i potreba svakoga djeteta ; osposobljenost za rad u inkluzivnim uvjetima i stručno usavršavanje školskih djelatnika vezano uz provedbu inkluzivnog odgoja i obrazovanja ; te sustavna podrška školskim djelatnicima i učenicima s teškoćama u razvoju u provođenju inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Pored toga, rezultati također ukazuju na prioritetne aktivnosti i dostižne ciljeve za iduće dvije godine. Rezultati istraživanja razmatraju se u odnosu na rezultate drugih domaćih i inozemnih istraživanja provedbe inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb