Pregled bibliografske jedinice broj: 812249
Oblikovanje upitnika za mjerenje stava studenata prema e-učenju
Oblikovanje upitnika za mjerenje stava studenata prema e-učenju // Zbornik radova 10. simpozija HDMI / Ilakovac, Hercigonja-Szekeres (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za medicinsku informatiku, 2011. str. 71-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 812249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje upitnika za mjerenje stava studenata prema e-učenju
(Construction of Questionnaire measuring students' attitudes towards e-learning)
Autori
Mavrinac, Martina ; Lampret, Stella ; Brumini, Gordana ; Petrovečki, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 10. simpozija HDMI
/ Ilakovac, Hercigonja-Szekeres - Zagreb : Hrvatsko društvo za medicinsku informatiku, 2011, 71-71
Skup
Simpozij hrvatskog društva za medicinsku informatiku
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 21.10.2011. - 22.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
e-uĉenje ; stav ; upitnik
(e-learning ; attitude ; questionnaire)
Sažetak
Sažetak. Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija (ICT) ubrzano mijenja proces obrazovanja te time i pristup poduĉavanju studenata (1, 2). E-kolegiji olakšavaju uĉenje na daljinu, a dostupnost njihovim sadrţajima ĉini ih pristupaĉnijima u usporedbi s tradicionalnom nastavom (3, 4). Sposobnost rada s e-kolegijem zahtjeva, izmeĊu ostalog, odreĊene raĉunalne vještine i znanja, kako od predavaĉa tako i od studenata, dostupnost inetrnetu, raĉunalnu programsku potpora za izvoĊenje e-kolegija (LMS, engl. Learning Management System), a svakako treba naglasiti stav studenata prema e-uĉenju. Istovremeno, naša znanja o kvaliteti i uĉinkovitosti e- kolegija kao i utjecaju e-uĉenja na obrazovanje studenata su nedostatna (5). Budući su u pregledanoj literaturi pronaĊeni mnogi upitnici koji nisu u potpunosti zadovoljavali zahtjeve našeg istraţivanja, cilj rada bio je oblikovati upitnik za mjerenje stava prema e-uĉenju. Upitnik je ispunilo 199 studenata preddiplomskih i diplomskih studija (56 ţena i 141 muškaraca). Sudjelovalo je 39 studenata sestrinstva, 15 studenata stomatologije te 145 studenata inţenjerstva. Medijan je iznosio 19 godina (raspon od 18 do 45 godina). Istraţivanje je provedeno od listopada do prosinca 2010. godine na Medicinskom i Tehniĉkom fakultetu, Sveuĉilišta u Rijeci. Prvotno je oblikovan upitnik s 40 tvrdnji (ĉestica): 10 tvrdnji je preuzeto i prilagoĊeno iz upitnika "Computer based learning" (6), 12 tvrdnji iz upitnika ''Instrument to measure attitudes to e-learning'' (5), a preostale tvrdnje su oblikovali istraţivaĉi temeljem vlastitoga znanja i iskustva. Dvojica struĉnjaka koja se bave izradom i provjerom valjanosti upitnika te dvojica struĉnjaka s podruĉja e-uĉenja, pregledali su svih 40 pitanja i uklonili ona sa sliĉnim ili nejasnim znaĉenjima. Prva inaĉica upitnika o stavu studenata prema e-uĉenju sadrţi 24 tvrdnje, 12 pozitivnih i 12 negativnih tvrdnji. Pozitivne tvrdnje opisuju pozitivne spoznaje, osjećaje i pozitivna ponašanja studenata prema e-uĉenju, dok negativne izraţavaju odbojnost, strah, predrasude i negativna ponašanja prema e- uĉenju. Odgovori na tvrdnje izraţeni su s pomoću Likertove mjerne ljestvice u rasponu od 1 do 5, pri ĉemu 1 znaĉi - ''nikako se ne slaţem" ; 2 - "ne slaţem se" ; 3 - "niti se slaţem niti ne slaţem" ; 4 - "slaţem se" i 5 - "u potpunosti se slaţem" (7). Pozitivne i negativne tvrdnje u upitniku sloţene su nasumiĉnim redoslijedom.Oblikovan je upitnik za mjerenje stava studenata prema e-uĉenju. Poznavanje stava studenata prema e-uĉenju pomoći će unaprjeĊenju obrazovanja u akademskoj zajednici. Smatramo da bi nastavak istraţivanja trebala biti validacija ovoga upitnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci
Profili:
Martina Mavrinac
(autor)
Gordana Brumini
(autor)
Stella Lampret Puž
(autor)
Mladen Petrovečki
(autor)