Pregled bibliografske jedinice broj: 812195
Čimbenici koji utječu na stav studenata dentalne medicine o e-učenju.
Čimbenici koji utječu na stav studenata dentalne medicine o e-učenju. // MEDICINSKA INFORMATIKA 2013 Zbornik radova / Vesna Ilakovac, Mira Hercigonja-Szekeres (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za medicinsku informatiku, 2013. str. 67-68 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 812195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici koji utječu na stav studenata dentalne medicine o e-učenju.
(Factors influencing dental students' attitude towards e-learning)
Autori
Brumini, Gordana ; Mavrinac, Martina ; Brumini, Martina ; Špalj, Stjepan ŠPALJ
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
MEDICINSKA INFORMATIKA 2013 Zbornik radova
/ Vesna Ilakovac, Mira Hercigonja-Szekeres - Zagreb : Hrvatsko društvo za medicinsku informatiku, 2013, 67-68
Skup
Simpozij hrvatskog društva za medicinsku informatiku
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 07.11.2013. - 09.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
e-učenje; upitnik; stav; studenti
(attitude; e-learning; dental students; questionnaire)
Sažetak
Sažetak. Osnovu informatičke pismenosti u e-nastavi čini uporaba programskih potpora, primjerice program za pisanje i obradu teksta, program za izradu grafičkih prikaza i tabličnu obradu podataka, uporaba interneta i multimediji. Ovog trenutka studenti Dentalne medicine, imaju 6 e-kolegija tijekom 6-godišnjeg studija. Pohađanje tih kolegija temeljeno je na MudRi, sustavu za odvijanje nastave na daljinu temeljno na programu otvorenog koda Moodle. Dosadašnja istraživanja su pokazala kako uspješna implementacija e-kolegija, osim informatičkih vještina studenata i profesora, ovisi o njihovoj spremnosti rada u elektroničkom okruženju, uporabi interneta i stavu korisnika. U većini studija, za ispitivanje stava istraživači nisu koristili validirane upitnike. Stoga je cilj našeg rada bio uporabom validiranog upitnika odrediti stav studenata o e-učenju i čimbenike koji utječu na stav. U istraživanju je sudjelovalo 106 studenata Dentalne medicine, Medicinskog fakulteta, Sveučilišta u Rijeci, od prve do pete godine studija. Istraživanje je provedeno u studenom i prosincu 2011. godine. Za potrebe istraživanja oblikovali smo upitnik ''Stav studenata o e-učenju'' te mu odredili mjerne karakteristike. Valjanost upitnika utvrdili smo faktorskom analizom glavnih komponenata, a pouzdanost upitnika Croanbachovim koeficijentom pouzdanosti. Upitnik se sastoji od 12 pitanja kojima se opisuju sociodemografski podatci i 22 tvrdnje kojima studenti iskazuju svoje spoznaje, osjećaje i ponašanja prema e-učenju. Stav je određen posredno, zbrajanjem vrijednosti odgovora na iznesene tvrdnje i iskazan je brojem bodova. Metodom multiple regresijske analize odredili smo čimbenike povezane sa stavom o e-učenju. Stav studenata o e-učenju je visoko pozitivan i iznosi 88 +/- 10 bodova (od mogućih 110). Studenti viših godina studija (četvrta i peta godina studija ) iskazali su pozitivniji stav od studenata prve i druge godine (svi P<0, 05). Studenti koji se učestalije koriste internetom, bilo za komunikaciju (putem Facebook ili neke druge društvene mreže), bilo za obrazovanju imaju pozitivniji stav od ostalih (svi P<0, 05). Ukupan doprinos ispitivanih čimbenika na stav o e-učenju iznosio je 28, 4% (P<0, 001). Prediktori koji značajno utječu na stav o e-učenju su: dob, godine studija, uporaba interneta, uporaba Facebook ili neke druge društvene mreže, i pohađanje e-kolegija. Dob samostalno doprinosi pozitivnom stavu o e.učenju sa 2, 8% (P=0, 001), godina studija sa 4, 8% (P<0, 001), uporaba Facebook ili neke druge društvene mreže sa 8, 5% (P<0, 001), uporaba interneta u obrazovanju sa 3, 3% (P=0, 009), te pohađanje e-kolegija sa 3, 5% (P=0, 025). Za spol, prosječnu ocjenu ostvarenu u prijašnjoj školskoj/akademskoj godini, pristup računalu te poznavanje značenja e-učenja nisu utvrđeni statistički značajni samostalni doprinosi. Studenti dentalne medicine sa svojim visoko pozitivnim stavom o e-učenju pokazuju kako su spremni i voljni učiti koristeći informatička rješenja u nastavi. Znajući čimbenike koji utječu na stav studenata o e-učenju nastavnici bi trebali unijeti promjene u nastavnom procesu koristeći prednosti uporabe IC tehnologije te uvođenjem novih e-kolegije.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka