Pregled bibliografske jedinice broj: 812165
Razvoj kompetencija studenata učiteljskog studija na kolegiju Metodika glazbene kulture
Razvoj kompetencija studenata učiteljskog studija na kolegiju Metodika glazbene kulture // The influence of teaching methodology on the quality of teacher and pre-school teacher training : collection of proceedings / Lepeš, Josip (ur.).
Subotica: Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2015. str. 439-447 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 812165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj kompetencija studenata učiteljskog studija na kolegiju Metodika glazbene kulture
(Enhancing teacher trainees’ competences of students teacher in during their music Methodology of teaching music course)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
The influence of teaching methodology on the quality of teacher and pre-school teacher training : collection of proceedings
/ Lepeš, Josip - Subotica : Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2015, 439-447
ISBN
978-86-87095-65-6
Skup
International Methodological Conference
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 30.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učiteljski studij ; kolegij Metodika glazbene kulture ; kompetencije studenata za poučavanje glazbe
(Teacher Education training ; Music methodology course ; student’s competences for teaching music)
Sažetak
U izobrazbi budućih učitelja od iznimnoga su značaja metodičke vježbe na kojima studenti primjenjuju stečena znanja i vještine, tj. izravno se uključuju u nastavu i samostalno je osmišljavaju, organiziraju i izvode. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje usmjereno na metodičke vježbe kolegija Metodika glazbene kulture, na kojima studenti četvrte godine učiteljskog studija mogu pokazati stvarnu kompetenciju za izvođenje nastave glazbe. Sustavno su promatrani nastavni sati studenata (N=40) i opažanja su bilježena u dnevnik nastavne djelatnosti studenata. Cilj je istraživanja bio uvidjeti najčešće poteškoće pri izvođenju studentskih satova glazbene kulture. Satovi s kojih potječu ova opažanja održani su u zimskom semestru akademske godine 2010./11. u vježbaonici Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku u Republici Hrvatskoj. Rezultati opažanja su pokazali da od ukupnog broja poteškoća (N=182) najviše njih je iz nastavnog područja pjevanje i to njih 50 (27.47%), slijedi nastavno područje slušanje glazbe (47 ; 25.82%), zatim terminološke i sadržajne pogreške (26 ; 14.29%), netočno sviranje instrumenta (23 ; 12.64%), intonativno netočno pjevanje (19 ; 10.44%), zatim nastavno područje elementi glazbene kreativnosti s 12 (6.59%) i na posljednjem mjestu je nastavno područje sviranje (5 ; 2.75%). Kako bi se smanjio broj poteškoća i budući učitelji stekli potrebne kompetencije za uspješno organiziranje i izvođenje nastave glazbene kulture, učenje glazbe na učiteljskom studiju mora slijediti put od prakse k teoriji, tj. nastava glazbe se u situaciji nedovoljnog vremena mora ostvarivati na samoj glazbi uz istovremeno usvajanje metodičkih postupaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Umjetnička akademija, Osijek