Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 812018

Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno područje (predavanje) - Anela Nikčević-Milković


Nikčević-Milković, Anela
Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno područje (predavanje) - Anela Nikčević-Milković // Stručni skup za učitelje i nastavnike Hrvatskoga jezika Istarske županije
Pazin, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 812018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno područje (predavanje) - Anela Nikčević-Milković
(Psychology of writing as a modern field of education (lecture))

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
Stručni skup za učitelje i nastavnike Hrvatskoga jezika Istarske županije

Mjesto i datum
Pazin, Hrvatska, 23.03.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
psihologija pisanja; obrazovni aspekti pisanja; suvremeni pristupi poučavanju pisanja; socijalno-konstruktivistička paradigma učenja; pisanje kao generativna sposobnost pojedinca
(psychology of writing; educational aspects of writing; contemporary approaches to teaching writing; social-constructivist paradigm of learning; writing as a generative capacity of the individual)

Sažetak
Pisanje je vrlo kompleksna, kognitivno i motivacijski jako zahtjevna aktivnost u čijoj su osnovi složeni psihološki procesi. Uspješnost procesa pisanja koja se najčešće mjeri kroz kvalitetu napisanih tekstova rezultat je integracije kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih, emocionalnih i kontekstualnih čimbenika, koji se danas istražuju složenom metodologijom kombinirajući različite kvantitativne i kvalitativne pristupe. Područje psihologije pisanja istražuje se od 80-ih godina 20. stoljeća u okviru kognitivne psihologije i psihologije obrazovanja, naravno, kako bi se bolje razumjelo, ali i u cilju uspješnijeg poučavanja pojedinaca na putu postizanja njihove stručnosti ili ekspertnosti. Iako je ovo psihologijsko područje široko te interdisciplinarno, ponajprije s jezikoslovnim područjima, ono ima svoje razvojne i obrazovne aspekte, naglasak će u u ovom izlaganju biti na obrazovnim aspektima psihologije pisanja. Izlaganje će obuhvatiti sljedeće naslove: Osnovne odrednice pisanja kao psihološkog fenomena, Kognitivni, motivacijski i emocionalni aspekti pisanja, Pristupi poučavanju pisanja kao stvaranja teksta, Samoregulacija procesa pisanja, Razvojni aspekti pisanja, Interindividualne razlike u pisanju, Klasično pisanje i pisanje suvremenim tehnologijama te Važnost pisanja u obrazovnom kontekstu. Cilj ovog izlaganja je zainteresirati stručnu publiku za psihologijsko područje pisanja, podučiti ih o suvremenim konstruktima psihologije obrazovanja te ih potaknuti na intenzivniji razvoj pisanja kod njihovih učenika suvremenim pristupima poučavanja pisanja u okviru socijalno-konstruktivističke paradigme učenja usmjerene na učenika te metodom modeliranja, kojom se odgovornost kompetentnog pisanja postupno prenosi s nastavnika na učenika. Pisanje je osnovna ili generativna intelektualna sposobnost pojedinca, važna za razvoj mišljenja, koja je uz čitanje i matematičke sposobnosti osnovni preduvjet formalnog obrazovanja, ali i danas prijeko potrebnog cjeloživotnog učenja. Empirijski podaci i praktične spoznaje pokazuju nam da je pisanje najteža jezična djelatnost učenika te da zbog toga, ali i drugih razloga, učenici nemaju zadovoljavajuće rezultate u ovom području, da intrinzična motivacija i zainteresiranost za čitanje i pisanje padaju tijekom godina školovanja i odrasle dobi te da ženski rod pokazuje bolje rezultate u svim jezikoslovnim područjima u odnosu na muški.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno područje (predavanje) - Anela Nikčević-Milković // Stručni skup za učitelje i nastavnike Hrvatskoga jezika Istarske županije
Pazin, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
Nikčević-Milković, A. (2016) Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno područje (predavanje) - Anela Nikčević-Milković. U: Stručni skup za učitelje i nastavnike Hrvatskoga jezika Istarske županije.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2016}, keywords = {psihologija pisanja, obrazovni aspekti pisanja, suvremeni pristupi pou\v{c}avanju pisanja, socijalno-konstruktivisti\v{c}ka paradigma u\v{c}enja, pisanje kao generativna sposobnost pojedinca}, title = {Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno podru\v{c}je (predavanje) - Anela Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}}, keyword = {psihologija pisanja, obrazovni aspekti pisanja, suvremeni pristupi pou\v{c}avanju pisanja, socijalno-konstruktivisti\v{c}ka paradigma u\v{c}enja, pisanje kao generativna sposobnost pojedinca}, publisherplace = {Pazin, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2016}, keywords = {psychology of writing, educational aspects of writing, contemporary approaches to teaching writing, social-constructivist paradigm of learning, writing as a generative capacity of the individual}, title = {Psychology of writing as a modern field of education (lecture)}, keyword = {psychology of writing, educational aspects of writing, contemporary approaches to teaching writing, social-constructivist paradigm of learning, writing as a generative capacity of the individual}, publisherplace = {Pazin, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font