Pregled bibliografske jedinice broj: 812010
Psihologija pisanja - određenje područja, motivacija, samoregulacija, poučavanje, metode istraživanja, esejsko ispitivanje
Psihologija pisanja - određenje područja, motivacija, samoregulacija, poučavanje, metode istraživanja, esejsko ispitivanje // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1-2; 125-145 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 812010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihologija pisanja - određenje područja,
motivacija, samoregulacija, poučavanje, metode
istraživanja, esejsko ispitivanje
(Psychology writing - definition of areas,
motivation, self-regulation, teaching, research
methods, essay-examining)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 1-2;
125-145
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pisanje i pismeno izražavanje ; samoregulacija pisanja ; metode istraživanja pisanja ; esejsko ispitivanje ; pisanje rukom i suvremenim tehnologijama
(writing and written expression ; self-regulation writing ; research methods of writing ; essay examination ; handwriting and modern technologies)
Sažetak
Pisanje kao stvaranje teksta vrlo je kompleksna i kognitivno zahtjevna aktivnost. Zbog toga je potrebno usvojiti brojne strategije i tehnike pisanja te razviti samoregulaciju pisanja. Djeca najprije usvajaju grafomotoričku komponentu pisanja, ali se vrlo rano javlja i potreba i motivacija za pisanje kao stvaranje teksta. U usvajanju pismenog izražavanja vrlo važnu ulogu imaju roditelji, odgojitelji, a ponajviše nastavnici koji su u poučavanju pisanja najučinkovitiji ukoliko koriste interakcijski pristup. Zadatak nastavnika je razviti samoregulaciju procesa pisanja, a model koji najbolje to objašnjava je socijalno-kognitivni model pisanja Zimmermana i Risenberga (1997). U radu je dat presjek dominantnih načina istraživanja procesa stvaralačkog pisanja te osvrt na esejsko ispitivanje. Aktualizirana je recentna tema pisanja rukom nasuprot pisanju suvremenim tehnologijama koja je jako važna kako fundamentalno za kognitivni i jezični razvoj djece, tako i za obrazovnu praksu poučavanja pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Toxicology Abstracts
- TOXLINE
- Transportation Research Information Services - TRIS
- TULSA (Petroleum Abstracts)
- Virology and AIDS Abstracts
- Water Resources Abstracts
- Weldasearch
- World Agriculture Economics (CAB Abstracts)
- World Aluminum Abstracts
- World Ceramic Abstracts
- World Surface Coatings Abstracts
- World Textiles
- Worldwide Political Science Abstracts
- ERA, EBSCO